۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹

حمله به نفتکش حامل نفت عراق

دزدان دریایی دوشنبه هفته جاری در تنگه سنگاپور به یک نفتکش حامل نفت بصره عراق به مقصد چین حمله کردند اما این حمله ناکام ماند.
دزدان دریایی دوشنبه هفته جاری در تنگه سنگاپور به یک نفتکش حامل نفت بصره عراق به مقصد چین حمله کردند اما این حمله ناکام ماند.
به گزارش ایسنا، روزنامه "استریتس تایمز" در گزارشی نوشت: دزدان دریایی در مدت چهار روز در یکی از پرترددترین کانال‌های کشتیرانی جهان، به پنج کشتی حمله کرده‌اند.
دزدان دریایی درست پس از نیمه شب روز دوشنبه به نفتکش بمزی در تنگه سنگاپور حمله کردند و دو ساعت پس از آن حمله دیگری به یک کشتی فله‌بر انجام گرفت. در هر دو حادثه دست و پای خدمه کشتی بسته شد اما دزدان موفق به سرقت نشدند زیرا زنگهای خطر به صدا درآمد.
نفتکش بمزی به وزن ۱۰۵ هزار تن نفت بصره عراق را در نوامبر بارگیری کرده بود و به مقصد بندر کینگدائو در چین در حرکت بود. کشتی تراست استار هم از گوتنبرگ در سوئد در نوامبر عزیمت کرده و به مقصد هوان گوآ در چین حرکت می‌کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در گزارش روزنامه "استریتس تایمز" آمده است از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۲۹ حادثه دزدی دریایی در تنگه سنگاپور روی داده است. مرکز اشتراک اطلاعات توافق همکاری منطقه ای برای مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها در آسیا در ۲۰ دسامبر پس از سه مورد دزدی دریایی در تنگه سنگاپور هشدارهایی صادر کرد.
کد مطلب: 120736
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *