۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷

هفته ای بارانی در پیش است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز شنبه (۷ دی ماه) تا دوشنبه (۹ دی ماه) شاهد بارش باران در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، اواخر وقت دوشنبه موج بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و هفته‌ای بارانی در پیش خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز شنبه (۷ دی ماه) تا دوشنبه (۹ دی ماه) شاهد بارش باران در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، اواخر وقت دوشنبه موج بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و هفته‌ای بارانی در پیش خواهیم داشت.
کبری رفیعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی افزود: امروز در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال خلیج فارس و بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت که بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس، البرز و مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. 
وی اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر احتمال بارش پراکنده وجود دارد اما در اواخر وقت روز دوشنبه موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که بر اثر آن از سمت شمال غرب افزایش ابر خواهیم داشت، در مناطق جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌ها آغاز می‌شود.
رفیعی ادامه داد: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد، از بعدازظهر سه‌شنبه این سامانه از نیمه غربی کشور عبور می‌کند و به سمت شمال شرق کشور کشیده می‌شود، همچنین شرق سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارش خواهند داشت و به تدریج روز چهارشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
تهران در برخی ساعات بارانی 
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هوای تهران اکنون در شرایط پاک قرار دارد، افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و برخی ساعات بارش پراکنده خواهد داشت که به تدریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود؛ کمینه دمای امروز تهران ۶ درجه بالای صفر بود که پیش‌بینی می‌شود فردا ۴ درجه بالای صفر برسد، بیشینه دمای امروز تهران ۱۳ درجه بالای صفر می‌شود. 
رفیعی گفت: کرمان با دمای ۴ درجه زیر صفر، بیرجند، زنجان و ارومیه ۳ درجه زیر صفر، شیراز، سنندج و همدان با دمای صفر درجه، بندرعباس و رشت ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استانی کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
کد مطلب: 120859
برچسب ها: آلودگی هوا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *