۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳

دوستی ایران برای پیشرفت با قدرتمندان

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشت که رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین پیامی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشت که رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین پیامی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.
به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی نوشت: این روزها دریای عمان و اقیانوس هند شاهد رزمایش سه‌جانبه بی‌سابقه‌ای است که در آن کشتی‌های جنگی و ناوگان‌های دریایی کشورهای چین و روسیه و ایران مشارکت دارند و این رزمایش به مدت چهار روز تحت عنوان " تقویت امنیت و تجارت بین‌المللی در این منطقه" به‌ویژه در خلیج( فارس) و تنگه هرمز ادامه دارد؛ منطقه ای که نفت‌کش‌ها در آن روزانه 18 میلیون بشکه نفت جابه جا می‌کنند.
در این گزارش آمده است: شاید زود باشد که بگوییم این رزمایش تجسم یک ائتلاف سه جانبه جدید باشد اما پیامی برای آمریکا و  دیگر کشورهای غربی است که در ماه گذشته از تشکیل دو ائتلاف دریایی با همین هدف خبر دادند؛ ائتلافی که برخی از کشورهای حاشیه خلیج(فارس) مانند عربستان و امارات به آن پیوستند.
این روزنامه فرامنطقه ای می‌نویسد: ایران که با تحریم‌های شدید آمریکا مواجه است بیشترین استفاده را از این رزمایش می برد زیرا حداقل از نظر  روحی و روانی تحریم های تحمیل شده بر آن از سوی آمریکا را می شکند و به جهان این پیام را می رساند که ایران منزوی نیست و دوستان راهبردی بزرگ یعنی چین و روسیه را دارد. آمریکا دیگر به تنهایی حاکم جهان نیست و دیگر نمی تواند سرنوشت نظامی و سیاسی آن را تعیین کند. همچنین دوران حاکمیت آمریکا در این چارچوب به سرعت در حال فرسایش است و منطقه خلیج‌(فارس) و تنگه هرمز دیگر همچون صد سال گذشته در انحصار آن نیست.
در ادامه این گزارش آمده است: مساله قابل توجه این است که این رزمایش همزمان با آزمایش موشکی چین موسوم به "لانگ مارچ 5" انجام شد؛ آزمایشی که چشم‌انداز آینده برنامه فضایی آن کشور را ایجاد می کند و مقدمه ای برای تاسیس ایستگاه فضایی این کشور در مدار تا سال 2020 است. از سوی دیگر روسیه نیز اعلام کرد که موشک مافوق صوتی "آوانگارد" را وارد تجهیزات نظامی خود کرده است؛ موشکی  که قادر به دستیابی به هر هدفی در  هر نقطه از جهان است و می تواند بر هر گونه سپر ضد موشکی غلبه کند. اگر گزارش‌های غربی مبنی بر اینکه چین در ده سال آینده بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی خواهد شد ، صحیح باشد و با همکاری روسیه و با ایجاد سیستم مالی جهانی قادر خواهد بود که طی 5 سال به حاکمیت دلار آمریکا پایان دهد، این مساله بدین معناست که ایران بر خلاف همسایگان عرب خود، متحدی بسیار قدرتمند و خوش قول انتخاب کرده است و در آینده می تواند به آن اعتماد  کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: غربی ها اکنون به یادگیری زبان چینی پرداختند و این زبان را در مدارس و دانشگاه های خود آموزش می‌دهند درحالی که بیشتر علمای ما همچنان در مورد جنسیت فرشتگان بحث و مجادله می کنند که آیا فرشتگان مذکر هستند یا مونث!!! این درحالی است که تمام مایحتاج خود از جمله لباس های زیرشان را از خارج تهیه می کنند. جهان به سرعت در حال تغییر است درحالی که بیشتر عرب ها تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن این است که چگونه با اموال خود و با دیکته های آمریکا همدیگر را نابود کنند  و به نظر می رسد که این وضع تا 10 یا 20 سال دیگر تغییر نخواهد کرد.
در پایان این گزارش آمده است: ایران با قدرتمندان دوست می‌شود زیرا این کشور بلندپروازی راهبردی و صنایع پیشرفته نظامی دارد و قدرت آن زیادتر می‌شود ولی همسایگان عرب آن به منظور ضعیف و ذلیل و دنباله رو شدن، با قدرتمندان دوست می‌شوند و میلیاردها دلار را در این راه هزینه می‌کنند. به همین دلیل است که ایران توسعه می‌یابد و پیشرفته می‌شود در حالی‌که دیگران به توهین و فحش دادن و برتری جستن با تاسیس "ارتش‌های سایبری" به همین منظور، اکتفا می‌کنند.
کد مطلب: 120899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *