کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واردات گوشت مرغ از ترکیه

سايت خبری انتخاب , 7 آبان 1391 ساعت 11:17

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت مرغ را به قیمت ۴۶۰۰ و ۴۸۰۰ تومان خریداری می‌کند و تاکنون حدود ۳۰ هزار تن گوشت مرغ ذخیره شده است.


رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از واردات گوشت مرغ از ترکیه خبر داد و گفت:‌ با توجه به ثبت سفارش‌های انجام شده قرار است گوشت مرغ از ترکیه وارد شود که این اقدام در شرایط فعلی که با مازاد تولید بر مصرف مواجه هستیم، ضربه به صنعت مرغداری است.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ وارداتی به قیمت دو دلار و ۵۰ سنت قرار است وارد شود که البته با توجه به ارز ۱۲۲۶ تومانی اختصاص یافته به واردکنندگان، واردات این محصول برای واردکننده مقرون به صرفه خواهد بود.

وی از افت قیمت جوجه به دلیل بی‌رغبتی تولیدکنندگان به جوجه‌ریزی خبر داد و گفت: به دلیل پایین بودن قیمت خرید گوشت مرغ و سودآور نبودن دوره تولید برای مرغداران انگیزه جوجه‌ریزی کاهش یافته است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه به نصف یعنی حدود ۵۰۰ تومان کاهش یافته که این امر به زیان تولیدکنندگان جوجه‌ یکروزه است.

یوسفی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید گوشت مرغ بالاتر از قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام است و قیمت عرضه گوشت گرم در بازار مصرف نیز به دلیل فراوانی تولید کاهش یافته لذا تولیدکننده مرغ گوشتی رغبتی به تولید و انگیزه‌ای برای جوجه ریزی ندارد که این امر موجب کاهش قیمت جوجه شده است.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت مرغ را به قیمت ۴۶۰۰ و ۴۸۰۰ تومان خریداری می‌کند و تاکنون حدود ۳۰ هزار تن گوشت مرغ ذخیره شده است.

به گفته وی در حال حاضر با افزایش تولید گوشت مرغ مواجه هستیم و در ماه‌های آینده نیز هیچ گونه کمبودی نداریم اما اگر زیان مرغداران جوجه یکروزه ادامه یابد تولید جوجه کاهش و قیمت آن افزایش می‌یابد که تهدیدی برای صنعت مرغداری است.

یوسفی خاطر نشان کرد: هر کیلوگرم مرغ زنده به طور متوسط ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ گرم ۴۵۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود که به دلیل اقتصادی نبودن تولید و زیان تولیدکننده هفته گذشته جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری بدین منظور برگزار شد.


کد مطلب: 12092

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/12092/واردات-گوشت-مرغ-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir