۰
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰

چرا قانون هوای پاک هنوز معطل اجراست؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کاهش پایدار آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم و عملاً وضعیت آلودگی هوا در این سال‌ها بدتر شده است.
یک عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کاهش پایدار آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم و عملاً وضعیت آلودگی هوا در این سال‌ها بدتر شده است.
ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرا نشدن قانون هوای پاک، بازی کردن با سلامت مردم است، چرا باید قانونی که دو سال پیش در مجلس تصویب شده هنوز معطل اجرا باشد؟ مگر کدام بودجه و چه چیز ضروری‌تر از جان مردم است؟
وی با اشاره به خسارت اقتصادی آلودگی هوا، گفت: در کاهش پایدار آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم و عملاً وضعیت آلودگی هوا در این سال‌ها بهبود نیافته که هیچ، بدتر هم شده است و باید برای کاهش پایدار آلودگی هوا فکر اساسی کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دی‌ماه سال ۹۲ برنامه جامع کنترل کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان تصویب و از ابتدای سال ۹۳ اجرا شد و در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نیز مصوبات ملی جدید به این برنامه اضافه شد و مصوبات ملی که متعلق به ۸ کلان‌شهر بزرگ کشور بود به تصویب هیئت دولت رسید.
تاج‌الدین افزود: در این برنامه ۳۸ اقدام اساسی در هشت محور دیده شده بود و برای هشت شهرستان و ۴۰ نقطه شهری در استان برنامه‌ریزی انجام شد. ضمن آن‌که در اجرای آن بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و مدیریت شهری نقش داشتند. امروز باید نتیجه اجرای این برنامه جامع را به درستی ارزیابی کنیم و اگر نیاز به بازنگری دارد در آن بازنگری کنیم.
این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا زیست پذیری کلان شهرها را تهدید و هزینه‌های اقتصادی گزافی برای سلامت عمومی ایجاد می‌کند، به همین دلیل نمی‌شود بیش از این در اجرای قانون هوای پاک تعلل کرد.
کد مطلب: 120964
برچسب ها: مجلس هوای پاک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *