۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

ارائه یارانه به مراکز توانبخشی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه سوبسید به مراکز توانبخشی گفت: این تسهیلات برای خرید دستگاه پروتز عصبی حرکتی است که تجاری سازی شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه سوبسید به مراکز توانبخشی گفت: این تسهیلات برای خرید دستگاه پروتز عصبی حرکتی است که تجاری سازی شود.
به گزارش خبرنگار مهر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از دستگاه پروتز عصبی دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران از تحویل ۳ دستگاه پاراواک برای بیماران ضایعه نخاعی از سوی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: پس از دستگاه پاراواک، دستگاه پروتز پارا سایکلینگ دومین محصول از این دانشگاه است که نسبت به دستگاه پاراواک عمومیت بیشتری برای افراد با ضایعات نخاعی دارد.
وی با اشاره به دستگاهی که رونمایی شد گفت: این دستگاه برای مبتلایان به ضایعات نخاعی است که به واسه آن می توانند تا حدودی کارهای روزمره خود را انجام دهند.
ستاری ادامه داد: چنین پروژه هایی از سالهای پیش آغاز شده و فکر می کنم بزرگترین اتفاقی که می‌افتد حمایت از افراد نوآور است که مشکل مردم را بر طرف کنند.
وی با بیان اینکه این دومین طرحی است که برای بیماران ضایعه نخاعی است بیان کرد: افرادی که ضایعه نخاعی در گردن دارند و فلج کامل هستند می‌توانند از این محصول استفاده کنند.
ستاری با بیان اینکه این قدرت دانش است که در اختیار ما قرار گرفته که چنین دستگاه هایی ساخته شود گفت: ما باید برای تجاری شدن این تکنولوژی جدید کار کنیم؛ امیدوار هستیم که تعداد بیشتری تولید شود.
وی با اشاره به حمایت های معاونت علمی برای خرید دستگاه پروتز عصبی حرکتی گفت: ما در صدد هستیم سوبسید به مراکز توانبخشی که خریدار این دستگاه هستند ارائه کنیم.
ستاری گفت: حمایت معاونت علمی از این طرح کلان ملی یک میلیارد و دویست میلیون بوده که این عدد در مقابل این طرح فناورانه کم است.
وی افزود: پروژه بعدی این گروه از محققان دانشگاه این است که پچ نخاعی را در نخاع بیماران کار بگذارند که تحول جدی در حوزه علوم شناختی است و تاثیرات زیادی در بیماران ضایعه نخاعی خواهد گذاشت.
کد مطلب: 121028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *