۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸
میت رامنی؛

بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی است

در حالی که چند ماهی بیشتر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده، رقابت دو کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات در این کشور روز به روز شدیدتر می شود. در این میان، هر یک از این دو قصد دارد بیش از دیگری خود را حامی رژیم صهیونیستی نشان داده و دل اسرائیلی ها را به دست بیاورند.
بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی است
 پس از آنکه چند روز قبل، میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن حمله شدید به سیاست های باراک اوباما در قبال ایران، وی را «خیانتکار» خطاب کرد، روز گذشته تلاش کرد با سفر به سرزمین های اشغالی، موقعیت خود را در قبال رژیم صهیونیستی تثبیت کند.

در همین رابطه، رامنی پیش از اینکه اواخر وقت روز گذشته عازم سفر به سرزمین های اشغالی شود، در مصاحبه ای اعلام کرد حمله نظامی علیه مراکر هسته ای ایران نباید به عنوان یک گزینه کنار گذاشته شود.

وی همچنین درباره مسئله صلح فلسطین و اسرائیل و اقدامات انجام شده از سوی آمریکا در این رابطه اظهار داشت برای ایالات متحده صحیح نیست که به عنوان مذاکره کننده و میانجی میان اسرائیل و فلسطینی ها عمل کند و باراک اوباما را به خاطر انتقاد علنی از یک «دوست و متحد» (رژیم صهیونیستی) مورد سرزنش قرار داد.

اما جالب تر از همه، اظهاراتی بود که وی دیروز در دیدار با مقامات اسرائیلی بیان کرد. وی در دیدار با «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی ضمن حمایت کامل از موضع این رژیم در قبال ایران، اظهار داشت آمریکا باید از هر ابزاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده کند و هیچ گزینه ای نباید از دستور کار کنار گذاشته شود.

وی در حمایت از اسرائیلی ها تا آنجا پیش رفت که بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواند! استقرار بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، ادعایی است که از سوی اسرائیلی ها مطرح می شود، اما هیچ گاه مورد موافقت جامعه بین المللی قرار نگرفته است.

در همین حال، یکی از دستیاران رامنی نیز امروز اعلام کرده در صورتی که ضرورت حمله به ایران پیش بیاید، رامنی از انجام چنین اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی پشتیبانی خواهد کرد.

در طرف مقابل، باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی و کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، دو روز پیش لایحه همکاری امنیتی و نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا نمود. وی پس از امضای این لایحه که بخشی از آن، ناظر بر اعطای یک کمک هفتاد میلیون دلاری از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت وی برای عمیق کردن همکاری ها با رژیم صهیونیستی، به ویژه در امور امنیتی و اطلاعاتی و نظامی، اولویت زیادی قائل بوده است.

اما نکته جالب درباره امضای این لایحه این است که بر خلاف موارد مشابه، این کار در جریان مراسمی ویژه و با حضور تعدادی از نمایندگان یهودی کنگره آمریکا و نیز نمایندگان مبتکر طرح مذکور انجام گرفت. این عمل، تأکیدی بر این فرضیه بود که لایحه مذکور بیش از هر چیز با هدف جلب توجه رژیم صهیونیستی امضا شده و دارای ماهیتی نمایشی است.

علاوه بر این، قرار است طی روزهای آینده «لئون پانه تا»، وزیر دفاع آمریکا نیز سفری به سرزمین های اشغالی داشته باشد تا درباره طیفی از مسائل دوجانبه با مقامات رژیم صهیونییستی به گفت و گو بپردازد. با توجه به زمینه های پیشین، به نظر می رسد این اقدام نیز مستقیماً با هدف حفظ جایگاه دموکرات ها نزد اسرائیلی ها صورت می گیرد.

به این ترتیب، آنچه واضح است اینکه طی هفته های اخیر، نقطه محوری رقابت دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مسائل داخلی و مشکلات و چالش های موجود در این کشور، به مسئله ایران و فلسطین و به طور کلی، تلاش برای جلب نظر رژیم صهیونیستی تغییر یافته است.

در حقیقت، در جریان این رقابت دوقطبی، موضوع رضایت اکثریت مردم آمریکا از دستور کار خارج شده و عملاً جای خود را به رضایت رژیم صهیونیستی و به تبع آن، یهودیان آمریکا داده است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸، اوباما توانسته بود رأی بیش از ۷۰ درصد از یهودیان آمریکا را به خود اختصاص دهد. نظرسنجی اخیر موسسه «گالوپ» نشان می دهد که این بار نیز اوباما با ۶۷ درصد در مقابل رامنی که ۲۵ درصد آرای یهودیان را به خود اختصاص داده، از برتری برخوردار است.
کد مطلب: 1211
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *