۰
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸

پایان محلات فریز شده تهران

معاون نظارت شورای شهر تهران از تعیین تکلیف محلات فریز شده تهران با شیوه نامه جدید خبر داد.
معاون نظارت شورای شهر تهران از تعیین تکلیف محلات فریز شده تهران با شیوه نامه جدید خبر داد.
به گزارش ایسنا،  افشین حبیب‌زاده ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام ابلاغ مصوبه شیوه نامه نحوه صدور پروانه ساختمان جهت زمین‌ها و املاک واقع در کاربری‌های خدماتی گفت: در شهر تهران طرح‌های توسعه‌ای شهرداری و دولت زیاد است و این مساله سبب شد که مردم در محلات شهر تهران درگیر شوند.
وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از این طرح‌ها روی املاک مردم نیز محدودیت‌هایی ایجاد می‌شد، تصریح کرد: به واسطه اینکه املاک مردم در طرح‌های توسعه‌ای قرار می‌گرفت عملا ملک شهروندان به اصطلاح فریز می‌شد و نمی‌توانستند بر روی املاک خود اقدامی انجام دهند که این مساله موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بود.
حبیب‌زاده عنوان کرد: طبق قانون تا 5 سال باید وضعیت طرح‌های توسعه‌ای تعیین تکلیف شود اما در شهر تهران شهرهایی داریم که بیش از این زمان از آنها گذشته و هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده‌اند که این مساله موجب نارضایتی مردم شد. سرانجام بعد از ماه‌ها کار کارشناسی و مشورت شیوه نامه نحوه صدور پروانه در املاک واقع در طرح‌ها در 13 بند تدوین شد که بر این اساس در مواردی که در این طرح‌ها کاربری‌های خدماتی اجرا شود می‌توانند از این تصمیمات پیروی کنند.
وی افزود: مقرر شد سازمان املاک شهرداری تهران به این مساله وورد کند و یا نسبت به تسویه حساب با املاک اقدام کنند و یا نسبت به خرید ملک اقدام شود.
حبیب زاده با بیان اینکه این مصوبه تنها برای املاکی که سند دارند لازم‌الاجرا است گفت: در برخی از محلات همچون ده ونک که املاک و خانه‌ها سند ندارند نمی‌توان این شیوه نامه را اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه در برخی از محلات طرح‌های توسعه‌ای یا اجرا نشده و یا نصفه و نیمه‌ اجرا شده است، اظهار کرد: به شهرداری مناطق این اختیار را داده‌ایم که نسبت به تعیین تکلیف ، خرید و یا صدور پروانه برای این املاک اقدام کنند.
عضو شورای شهر تهران افزود:‌ بر همین اساس شهرداری‌های مناطق می‌توانند حداکثر تا سقف 120 درصد تراکم پایه و حداکثر در سه طبقه ساختمان بسازند و البته دقت داشته باشید که ضوابط باغات و فضای سبز و یا بافت تاریخی می‌بایست در تصمیم گیری‌ها رعایت شود.
وی با بیان اینکه این بخش‌نامه پاسخی به مطالبات طولانی مدت مردم است، گفت: دیگر بر این اساس محلات فریز شده نداریم.
کد مطلب: 121108
برچسب ها: شورای شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *