۰
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸

۱۵سایت فروش پایان نامه و مقاله فیلتر شد

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: حداقل در دو مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فروش پایان نامه و مقاله فیلتر شده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده‌ایم.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: حداقل در دو مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فروش پایان نامه و مقاله فیلتر شده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده‌ایم.
حسین آقابابایی در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات در خصوص مدرک فروشی گفت: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور در زمینه‌های آسیب شناسی، پیشگیری و مقابله با مدرک فروشی با وزارت علوم همکاری داشته و کمک حال ما است. جلسات ما همچنان ادامه خواهد داشت و پرونده‌هایی که از آنها شکایت شده در حال بررسی و پیگیری هستند.
وی درباره آمار و تعداد پرونده‌هایی که در دست بررسی است، ادامه داد: ما نمی‌توانیم آمار ارائه دهیم. گزارش‌ها و مؤسسات متفاوت هستند و آمارها دائم در حال کم و یا زیادشدن هستند، آنچه در این زمینه مهم بوده پیشگیری است. اگر قسمت عرضه مدیریت شود، این موارد کاهش می‌یابد. دانشگاه‌ها به این موضوع ورود کرده‌اند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه و مقاله نیز گفت: حداقل در ۲ مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فیلتر شده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده‌ایم. مستندسازی‌های لازم صورت گرفته و قرار است دستور قضائی آن از شعبه نهم در این هفته صادر شود این کار به صورت مستمر انجام شده و به صورت مرتب رصد می‌شود.
وی درباره مجازات و تنبیه افراد متخلف گفت: درباره مجازات افرادی که اقدام به خرید مدرک (پایان نامه) می‌کنند مواردی را احراز و به دانشگاه‌ها ارائه کرده‌ایم و دانشگاه‌ها در حال بررسی آن در کمیته‌ها هستند و باید هیأت‌های انتظامی دانشگاه‌ها در این زمینه تصمیم بگیرند هنوز موردی به ما ارائه نشده است.
آقابابایی همچنین افزود: تقلب علمی در دانشگاه زیر نظام‌های وزارت علوم خیلی کم بوده ولی دانشگاه‌های غیردولتی همچنان در صدر تقلب علمی قرار دارند.
کد مطلب: 121119
برچسب ها: پایان نامه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *