۰
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸
رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد

وضعیت بحرانی فروچاله های همدان

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد برای نجات هپکو
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با وجود بارندگی ها فروچاله های همدان ترمیم نمی شود و این وضعیت هم خود بیانگر تغییر اقلیم در کشور بوده و در وضعیت بحرانی قرار دارد.
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با وجود بارندگی ها فروچاله های همدان ترمیم نمی شود و این وضعیت هم خود بیانگر تغییر اقلیم در کشور بوده و در وضعیت بحرانی قرار دارد.
اسماعیل نجار شامگاه سه شنبه ۱۰ دی ماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان، با اشاره به سخت و پیچیده بودن مدیریت بحران اظهار کرد: گاهی در شبکه های مجازی حتی صدا و سیما مطالبی درباره مدیریت بحران منتشر می‌شود که دور از انصاف و جوانمردی است.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر همت مدیریت بحران نبود، در سیل فروردین تعداد زیادی جان خود را از دست می دادند، خاطرنشان کرد: ۷۶ تن در سیل فروردین امسال جان خود را از دست دادند و اگر تخلیه منطقه "پلدختر" با قوه قهریه صورت نمی گرفت شاهد تلفات بیشتری بودیم.
وی افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که باید آن را پذیرفت به گونه ای که شاهد این امر هستیم که ۱.۷ سانتیگراد دما افزایش یافته است بنابراین باید به تغییر نوع بارش، زاویه و پراکنش بارش توجه ویژه ای داشته باشیم.
معاون وزیر کشور فروچاله های موجود در همدان را هشدار جدی برای این استان دانست و گفت: با وجود بارندگی ها فروچاله های همدان ترمیم نمی شود و این وضعیت هم خود بیانگر تغییر اقلیم در کشور است.
نجار در ادامه تصریح کرد: پیش بینی های اداره کل هواشناسی با وجود افزایش دقت، دقیق نبوده که علت آن کمبود امکانات و تجهیزات به علت تحریم ها بوده اما به تازگی میزان این پیش بینی ها به میزان واقعی نزدیک شده و دقت آن بالا رفته است.
وی اذعان کرد: کمبود تجهیزات، امکانات و اعتبارات در حوزه مدیریت بحران قابل پیگیری بوده که در همین راستا تنها در یک مصوبه سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای وزارت راه برای خرید ماشین آلات به منظور استفاده از آن در مواقع بحرانی و همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه از چهار وزیر برای نجات شرکت هپکو اراک اختصاص یافته است که سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.
نجار با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت نیروهای مسلح در ستاد مدیریت بحرات اعلام کرد: این موضوع به اهمیت جامع نگری و پرهیز از بخشی نگری تاکید داشته و در غیر اینصورت طبق قانون جدید اگر دستگاهی در زمینه مدیریت بحران استنکاف کند باید به سازمان رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شود.
وی آمار و اطلاعات ارائه شده در زمینه خسارت سیل را همراه با خلاء اعلام کرد و گفت: نمی شود بعد از وقوع یک حادثه همه مشکلات جامعه حتی آنهایی که ارتباط به سیل نداشته را رفع کرد بلکه برای ساخت هزاران واحد باید به میزان اعتبار دولت، نیازها، مصالح و زمان توجه داشت.
معاون وزیر کشور در پایان یادآور شد: مدیریت بحران در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض مشکلی ندارد همچنین در زمینه معیشتی نیز درصدد رفع مشکلات و موانع پیش رو تا رسیدن نتیجه بوده که در عین حال در بخش کشاورزی مازاد بر نیاز تسهیلات بلاعوض در اختیار این بخش قرار گرفته است.
کد مطلب: 121142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *