۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲

تهدید تازه ترامپ

دونالد ترامپ در ادعایی تکراری و با طرح اتهامات واهی باری دیگر ایران را مسئول ناامنی ایجاد شده برای سفارت آمریکا در عراق دانست.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی اتهام‌زنی‌ها به ایران راجع به فضای ناامن ایجاد شده برای سفارت این کشور در عراق در پیامی توییتری نوشت: ایران، کاملا، در برابر جان‌باختگی‌ها و آسیب‌های  وارد شده در هر یک از اماکن ما مسئول خواهد بود. آن‌ها «هزینه گزافی» را خواهند پرداخت! این یک هشدار نیست، یک تهدید است. سال نو مبارک!
همچنین راشاتودی نیز گزارش داد که ترامپ علیرغم تهدیدات اخیرش علیه ایران شامگاه سه شنبه اظهار کرد: فکر نمی‌کنم که جنگ با ایران برای ایران ایده خوبی باشد. من صلح را دوست دارم فکر نمی کنم که [جنگ] اتفاق بیفتد.
این ادعای تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا در پی این مطرح می‌شود که تجمع عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان‌های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد. این حملات موجب کشته شدن دست کم ۲۵ تن شد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اتهامات واهی مقامات آمریکایی به کشورمان در خصوص تحولات عراق اظهار کرد: وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدیست  که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل ۲۵ نفر  و تعداد زیادی مجروح از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم عراق به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می کنند.
موسوی ادعای آمریکا را توهین به مردم عراق دانست و افزود: چگونه و بر پایه چه منطقی انتظار دارید ملت عراق در مقابل این همه جنایت سکوت پیشه کند؟!
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمریکایی ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش کرده و گویا از یاد برده اند که هنوز  توسط مردم عراق «اشغالگر » شناخته می شوند.
موسوی در خاتمه با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.
همچنین منابع خبری اعلام کردند که متئو تولر، سفیر آمریکا در عراق به مقصدی نامعلوم بغداد را ترک کرد
کد مطلب: 121149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *