۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱

تغییر نام مدرسه نوبخت به سردار سلیمانی

رییس سازمان برنامه بودجه با پیشنهاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای تغییر نام مدرسه‌ای که قرار بود به نام وی نامگذاری شود به نام «سردار سلیمانی» موافقت کرد.
رییس سازمان برنامه بودجه با پیشنهاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای تغییر نام مدرسه‌ای که قرار بود به نام وی نامگذاری شود به نام «سردار سلیمانی» موافقت کرد.
به گزارش عصر شنبه سازمان نوسازی مدارس، روز گذشته محمدباقر نوبخت بعد از سفر به رشت و حضور در مراسم کلنگ‌زنی یک مدرسه خیرساز در گیلان که قرار بود به نام خودش نامگذاری شود، در صفحه شخصی توئیتر خود این گونه نوشت: با تشکر و ادای احترام به جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، به‌دلیل نقش بی‌بدیل‌شان در زمینه‌سازی تربیت شایسته نسل آینده، حضور اینجانب در مراسم امروز همچون مراسم‌ قبلی، تنها به‌دلیل ابراز ارادت و قدردانی از خیرین بود و نامگذاری مجتمع آموزشی در دست ساخت به نام این حقیر موضوعیتی ندارد.
همچنین در بخشی دیگر از این پیام آمده است که پیگیری‌های وی برای تخصیص‌های بودجه مربوط به مدارس خیرساز (۵۰درصد خیرین و۵۰درصد دولت) وظیفه قانونی‌ام بوده و نیازی به قدردانی ندارد.
نوبخت نوشت: از خیران مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش گیلان خواسته‌ام که این مجتمع را به نام خلبان شجاع ارتش شهید محمدرضا رحمانی یا یکی از مفاخر گیلان بنامند.
ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به دنبال این ماجرا و شهادت سردار شهید «سردار سلیمانی»، در پیامی پیشنهاد تغییر نام این مدرسه به نام سردار سلیمانی را مطرح کرد و در پیام این گونه آمده است: پیرو مراسم کلنگ‌زنی روز گذشته در شهر رشت که مقرر بود به پاس تلاش‌های محمد نوبخت معاون  ریاست جمهوری در توجه به آموزش و پرورش و پشتیبانی و حمایت همه جانبه از خیرین مدرسه‌ساز به ویژه در افزایش اعتبارات پروژه‌های مشارکتی در سال‌های اخیر، این دبیرستان به‌نام ایشان نامگذاری شود ولی او در پیامی خواستار نامگذاری آن محل به نام  یک شهید شد.
در ادامه این پیام آمده است: ضمن تقدیر از پیشنهاد و تلاش‌های ایشان و باتوجه به شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی، در این روز و عرض تسلیت این غم بزرگ، خواهشمند است پیرو پیشنهاد آن مجمع محترم، پیگیری شود تا نام این آموزشگاه به نام سردار قاسم سلیمانی انجام شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه هم در نهایت با توجه به پیشنهاد اولیه درباره نامگذاری، با این موضوع موافقت کرد.
کد مطلب: 121369
برچسب ها: سردار سلیمانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *