۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰

حضور مراجع قم بر پیکر سپهبد سلیمانی

پیکر پاک شهید سلیمانی پس از تشییع تاریخی در تهران به قم منتقل شد.
پیکر پاک شهید سلیمانی پس از تشییع تاریخی در تهران به قم منتقل شد.
به گزارش ایسنا، پیکر پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از تشییع در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران وارد قم شد.
پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسئولان و علما در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید حضور یافتند و این پیکر پاک پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.
پس از طواف پیکر پاک سردار در حرم مطهر(س) با توجه خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیکر پاک شهدا از قسمت شرقی آستانه و عبور از زیر پل 9 دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد.
پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار مراسم تشییع با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد ولی با توجه به ترافیک وسیع جمیعتی به نظر می‌رسد فاصله 6 کیلومتری بلوار حرم- جمکران مراسم تشییع تا ساعت‌های طولانی ادامه داشته باشد.
جوانانی از 100 ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی
طلاب 100 کشور جهان امروز با پرچم‎های خود در آیین تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی حاضر شدند.
مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی امروز با حضور خیل گسترده عزاداران و دلدادگان مکتب ثارالله در قم برگزار شده است.
به گزارش ایسنا، در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را قم رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه که از دقایقی پیش در قم آغاز شده است شرکت کنند. با وجود اینکه پیکر پاک شهدا به تازگی وارد قم شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند که پیکر پاک شهید را پس از طواف حرم در آغوش بگیرند.
یکی از نکات جالب این مراسم حضور گسترده طلاب غیرایرانی و جوانانی از 100 ملیت جهان با 100 پرچم از کشورهای مستقل جهان است که امروز در این مراسم شرکت کرده‎اند.
گفتنی است پیکر پاک شهید مظفرنیا در قم به خاک سپرده می‌شود ولی پیکر پاک سردار سلیمانی عصر امروز به سمت کرمان و آرامگاه همشیگی‌اش پرواز منتقل خواهد شد.
حضور مراجع و علما بر پیکر سردار مقاومت
مراجع و علمای برجسته حوزه های علمیه با حضور در حرم مطهر با پیکر پاک  شهیدان مقاومت وداع کردند.
پیکر پاک شهید سردار سلیمانی پس از ورود به قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه منتقل شد و پس از طواف حرم به سمت بلوار حرم تا جمکران منتقل می‌شود.
در این مراسم که در هنگام نماز مغرب و عشاء برگزار می شود علما و بزرگان حوزه از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید ، آیات محمد جواد فاضل لنکرانی، گرامی، مقتدایی، امینی و سیفی مازندرانی در حرم حضرت معصومه(س) حضور پیدا کردند.
آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری نیز لحظاتی قبل در حرم مطهر حاض شدند تا آخرین وداع خود را با سردار شهید انجام دهند.
کد مطلب: 121491
برچسب ها: سردار سلیمانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *