۰
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

معرفی برندگان جوایز نوآوری نمایشگاه CES ۲۰۲۰

هر ساله همزمان با برگزاری نمایشگاه CES، رقابتی تحت عنوان "بهترین نوآوری‌های سال" توسط مسئولان برگزاری نمایشگاه محصولات فناوری CES در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود که داوران آن متشکل از بهترین کارشناسان حوزه‌های مختلف فناوری به همراه برخی از اصحاب رسانه برترین نوآوری‌های فناورانه را معرفی می‌کنند.
هر ساله همزمان با برگزاری نمایشگاه CES، رقابتی تحت عنوان "بهترین نوآوری‌های سال" توسط مسئولان برگزاری نمایشگاه محصولات فناوری CES در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود که داوران آن متشکل از بهترین کارشناسان حوزه‌های مختلف فناوری به همراه برخی از اصحاب رسانه برترین نوآوری‌های فناورانه را معرفی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، رقابت جوایز نوآوری CES برای شرکت هر فرد، سازمان یا نماینده مجازی که تولید، طراحی و مهندسی یک محصول فناورانه را بر عهده داشته است و این محصول را برای مصرف کننده در بازار ایالات متحده عرضه کرده یا می‌کند، آزاد است. ثبت هر محصول در این رقابت دارای هزینه است، ضمن اینکه شرکت دادن یک محصول در بیش از یک دسته‌بندی و در هر دسته‌بندی هزینه اختصاصی خود را خواهد داشت.
محصولاتی که وارد این رقابت می‌شوند باید در بازار ایالات متحده یا به صورت آنلاین بین یک آوریل ۲۰۱۹ تا یک آوریل ۲۰۲۰ برای فروش در دسترس عموم قرار بگیرند.
محصولاتی که در این جشنواره به عنوان محصولات برتر از آنها قدردانی به عمل می‌آید یا برنده جایزه بهترین نوآوری می‌شوند، از مزایای زیر نیز برخوردار می‌شوند:
اعطای آرم و حق استفاده
جایزه نقدی
شناخت گسترده بین صنایع از طریق تبلیغات رسانه‌ای
قرار گرفتن در وبسایت رسمی نمایشگاه CES
کسب فرصت برای نمایش محصول خود در ویترین جوایز نوآوری در نمایشگاه CES که یکی از محبوب‌ترین جایگاه‌ها در طبقه نمایش است.
قرار گرفتن در فهرست ژانویه/فوریه مجله i۳ که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ توزیع می‌شود و امکان دیده شدن توسط بیش از ۵۱ هزار خواننده
تخفیف برای تبلیغات در مجله i۳
امسال نیز به رسم هر سال برترین‌های نوآوری در دسته‌های مختلف اعلام شده‌اند که شامل معرفی ۳۱ محصول در دسته‌بندی‌های مختلف و در ادامه به معرفی اجمالی آنها می‌پردازیم.
. محصولی به نام "Code Jumper" در دسته بندی "دسترسی"(Accessibility) که ابزاری است که برای آموزش برنامه‌نویسی رایانه به کودکان خردسال استفاده می‌شود.
۲. محصولی به نام "Atmosic M۳" در دسته بندی "فناوری‌های قابل جاسازی"( Embedded Technologies) که تراشه‌ای بلوتوثی و بدون باتری برای دستگاه‌های اینترنت اشیا(IoT) است که آنها را قادر می‌سازد مصرف برق بسیار کمتری داشته باشند.
۳. محصولی به نام "Avast Omni" در دسته بندی "امنیت سایبری و حریم شخصی"(Cybersecurity & Personal Privacy) تنها راه حلی است که شما و خانواده‌تان را در فضای آنلاین و در هر کجا که باشید در هر دستگاهی کاملاً محافظت می‌کند.
۴. نمایشگر ۳ بعدی خودرو ساخته شده توسط شرکت "بوش" برنده شده در دسته بندی "سرگرمی و امنیت داخل خودرو"(In-Vehicle Entertainment & Safety) و تقدیر شده در دسته بندی "هوش و حمل و نقل خودرو"(Vehicle Intelligence & Transportation) که نقش مهمی در برقراری ارتباط بین راننده و خودرو ایفا می‌کند.
۵. آفتاب‌گیر مجازی ابداعی شرکت "بوش" در دسته بندی "هوش و حمل و نقل خودرو"(Vehicle Intelligence & Transportation) و تقدیر شده در دسته بندی "سرگرمی و امنیت داخل خودرو"( In-Vehicle Entertainment & Safety) که یک صفحه ال‌سی‌دی شفاف است که بدون اینکه دید راننده را محدود کند، جلوی تابش مستقیم نور خورشید به چشمان راننده را می‌گیرد.
۶. ماژول یادگیری عمیق "Zen-P VSLAM" ساخته شده توسط شرکت "Bot۳" در دسته‌بندی "فناوری‌های قابل جاسازی"(Embedded Technologies) که می‌توان آن را در انواع ربات‌های تلفن همراه یکپارچه کرد تا نقشه برداری داخلی، موقعیت‌یابی و ناوبری خودمختار بدون ردیابی را برای کاربر فراهم کند.
۷. ردیاب فشار خون‌"H۲-BP" ساخته شده توسط شرکت "Charmcare" در دسته بندی "فناوری‌های پوشیدنی"(Wearable Technologies) که با هر بار شارژ می‌تواند به مدت ۲۴ ساعت فشار خون را در قالب یک ساعت ردیابی کند و تنها ۴۳ گرم وزن دارد و کوچکترین و سبکترین ردیاب فشار خون در جهان است.
۸. مسواک هوشمند "Colgate Plaqless™ Pro" در دسته بندی "سلامت"(Health & Wellness) که به کاربر امکان می‌دهد تا بداند که آیا دندان‌هایش در هنگام مسواک زدن کاملاً تمیز شده است یا خیر.
۹. موتور "Halo Hypersport" ساخته شده توسط شرکت "Damon Motorcycles" در دسته‌بندی "هوش و حمل و نقل خودرو"(Vehicle Intelligence & Transportation) که یک موتورسیکلت فوق اسپرت و ایمن‌ترین، هوشمندترین و پیشرفته‌ترین موتورسیکلت برقی است که تاکنون ساخته شده است.
۱۰.  پهپاد "DS۳۰ with DP۳۰" ساخته شده توسط شرکت "Doosan Mobility Innovation" در دسته بندی "پهپادها و سیستم‌های بدون سرنشین"(Drones & Unmanned Systems) که یک پهپاد سوخت هیدروژنی است.
۱۱.  عینک واقعیت افزوده "Norm" ساخته شده توسط شرکت "Human Capable Inc" در دسته‌بندی "هدفون‌ها و صدای شخصی"(Headphones & Personal Audio) و تقدیر شده در تعدادی از دسته بندی‌های دیگر با اینکه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده(AR) است با عینک‌های آفتابی معمولی قابل تشخیص نیست و دارای سیستم عامل مبتنی بر اندروید، رابط کاربری صوتی، اسپیکرهای دوتایی، دوربین و یک صفحه نمایش است که می‌تواند محتوای دیجیتالی را در دید کاربر نشان دهد.
۱۲.  محصولی به نام "هیدرالوپ"(Hydraloop) ساخته شده توسط "Hydraloop Systems BV" در دسته‌بندی "پایداری، طراحی محیط زیست و انرژی هوشمند"( Sustainability, Eco-Design & Smart Energy) که یک سیستم تصفیه آب شهری فشرده و مبدعانه است که در نوع خود اولین است و قادر است تا ۸۵ درصد از آب‌های مصرف شده در خانه را برای مصارف غیرآشامیدنی نظیر آبیاری گیاهان و ماشین ظرفشویی تصفیه کند.
۱۳.  محصولی به نام "DVxplorer" ساخته شده توسط شرکت "iniVation" در دسته‌بندی "فناوری‌های قابل جاسازی"(Embedded Technologies) که اولین دوربین عصبی نورومورفیک در جهان است که در دسترس عموم قرار دارد این ویژگی‌های بی‌سابقه‌ای نظیر پاسخ زیر میلی ثانیه و دامنه دینامیک فوق العاده بالا را در زمان واقعی فراهم می‌کند.
۱۴.  محصولی به نام "BLK۲GO" ساخته شده توسط شرکت "Leica Geosystems" در دسته‌بندی "عکسبرداری و تصویربرداری دیجیتال"(Digital Imaging or Photography) که اولین اسکنر لیزری دستی بی‌سیم است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا در حالی که یک دستگاه سبک وزن در اختیار دارند، فضاها، ساختارها و اشیاء را به سادگی اسکن کنند.
۱۵.  تلویزیون رول شونده ال‌جی موسوم به "۶۵RX" در دسته‌بندی "نمایشگرهای ویدیویی"(Video Displays) که یک تلویزیون OLED رول شونده انقلابی است که در هنگام استفاده مثل کرکره باز شده و بالا می‌آید و در نهایت هم جمع شده و سرجای خود قرار می‌گیرد.
۱۶.  محصولی به نام "Bluefin" ساخته شده توسط شرکت "mmh Labs" در دسته‌بندی "فناوری برای دنیایی بهتر"(Tech for a Better World) که یک فناوری برچسبی پیشگام است که بر دما، pH، شوری و عمق آب در محیط‌های پر از آب نظیر آکواریوم نظارت می‌کند.
۱۷.  محصولی به نام "NextMind" ساخته شده توسط شرکتی به همین نام در دسته بندی "واقعیت مجازی و افزوده"(Virtual & Augmented Reality) و تقدیر شده در دسته بندی "فناوری‌های پوشیدنی"(Wearable Technologies) که اولین دستگاه احساس کننده مغز است که به کاربر اجازه می‌دهد هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده خود را با فکر خود کنترل کنند.
۱۸.  محصولی به نام "Planty Cube" ساخته شرکت "nthing" در دسته بندی "شهرهای هوشمند"(Smart Cities) که یک مزرعه عمودی ماژولار فناورانه برای کشت سبزیجات با کیفیت بالا در یک محیط کاملاً کنترل شده است.
۱۹.  گوشی "۷ Pro" محصول شرکت "OnePlus" در دسته بندی "دستگاهها و لوازم جانبی تلفن همراه"(Mobile Devices & Accessories) که یک گوشی هوشمند پیشرو دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر هوشمندی است که تاکنون دیده شده و از طریق ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار، بهترین تجربه کلی را به کاربر هدیه می‌دهد.
۲۰.  محصولی به نام "OrCam Hear" ساخته شرکتی به همین نام در دسته بندی "دسترسی"(Accessibility) که نخستین دستگاه فناورانه کمکی پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان برای افراد دارای اختلال شنوایی است که لب‌خوانی را با تفکیک زنده منبع صدا فراهم می‌کند.
۲۱. "دوربین معنایی ۳ بعدی"(۳D semantic Camera) ساخته شرکت "Outsight" در دسته‌بندی "شهرهای هوشمند"(Smart Cities) و تقدیر شده در دسته‌بندی "سرگرمی و امنیت داخل خودرو"(In-Vehicle Entertainment & Safety) یک حسگر انقلابی است که سطح کاملاً جدیدی از وضعیت آگاهی را در شهرها و اپراتورهای بزرگ از جمله فرودگاه‌ها ارائه می‌دهد. این حسگر یک ترکیب سخت افزار با نرم افزار پردازش برای ارائه داده‌های بی‌سابقه و مقرون به صرفه در زمان واقعی است که نه تنها شامل تشخیص دقیق اشیا، بلکه ردیابی و طبقه بندی مواد از راه دور می‌باشد.
۲۲.  "Meeting Owl Pro" ساخته شرکت "Owl Labs" در دسته‌بندی "رباتیک"(Robotics) و تقدیر شده در دسته‌بندی "لوازم جانبی و پیرامونی رایانه"(Computer Peripherals & Accessories) که تنها دوربین، میکروفن و بلندگوی ۳۶۰ درجه در بازار است.
۲۳.  سینمای خانگی "Q۸۰۰T" سامسونگ در دسته بندی "لوازم جانبی و اجزای صدا و ویدیوی خانگی"( Home Audio or Video Components & Accessories) که یک تجربه صوتی منحصر به فرد همه جانبه را ارائه می‌کند.
۲۴.  نمایشگر "Sero" سامسونگ در دسته بندی "نمایشگرهای ویدیویی"(Video Displays) برای نمایش انواع محتواهای تصویری به روش‌های مختلف
۲۵.  گوشی ۵G سامسونگ "گلکسی نوت ۱۰"(Galaxy Note۱۰) در دسته بندی "دستگاه‌ها و لوازم جانبی موبایل"(Mobile Devices & Accessories) که به کاربران امکان بهره‌گیری نوین از فناوری ۵G برای دیدن محتواهای تصویری، بازی و خلاقانه با استفاده از قلم مخصوص، دوربین پیشرفته و مشخصات منحصر بفرد است.
۲۶.  یک تخت هوشمند به نام "Climate۳۶۰" ساخته شرکت "Sleep Number" در دسته‌بندی "خانه هوشمند"(Smart Home) و تقدیر شده در دسته بندی "سلامتی" و "فناوری برای دنیایی بهتر" که یک تختخواب هوشمند جدید دارای پیشرفته‌ترین فناوری هوشمند در جهان است که راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کند. این تخت، دما را متعادل می‌کند و چرخه خواب طبیعی بدن را بهینه می‌کند.
۲۷.  پردازنده تصمیم گیری عصبی "NDP۱۰" ساخته شرکت "Syntiant" در دسته‌بندی "فناوری‌های قابل جاسازی"(Embedded Technologies) که اولین و تنها وسیله تجاری سیلیکون تجاری است که برای قرار دادن فناوری یادگیری ماشین یا پردازش هوش مصنوعی تقریباً در هر دستگاه مصرفی دلخواه طراحی شده است.
۲۸.  ماشین آشپزی هوشمند موسوم به "جولیا"(Julia) ساخته شرکت "TecPal" در دسته بندی "لوازم خانگی"(Home Appliances) و تقدیر شده در دسته‌بندی "خانه هوشمند" که ترکیبی از طراحی و کاربردهای پیشرفته پخت و پز همراه با راهنمایی‌های ویدیویی و شناخت مواد غذایی با استفاده از هوش مصنوعی است.
۲۹.  سیستم جاده‌های هوشمند موسوم به "Valerann" ساخته شرکتی به همین نام در دسته‌بندی "شهرهای هوشمند" که یک حسگر اینترنت اشیا است که جاده‌ها را به زیرساخت‌های تولید داده تبدیل می‌کند تا سفرهای ما را سریع‌تر و ایمن‌تر کند و از وسایل نقلیه خودران پشتیبانی می‌کند.
۳۰.  بازی تخته‌ای یا رومیزی "St. Noire" ساخته شرکت "VIRSIX GAMES" در دسته‌بندی "بازی"(Gaming) که توسط "نولان بوشنل" بنیانگذار آتاری و "زای اورتیز" کارگردان خلاق هالیوود ساخته شده و اولین بازی اسرار آمیز با ژانر جنایت است که دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون از آن پشتیبانی می‌کند. این بازی دارای چندین داستان با پایان‌های مختلف، طراحی صدای همه جانبه و اجرای صدای سینمایی توسط بیش از 10 صداپیشه و بیش از ۲۵۰۰ خط گفتار از طریق الکسا است.
۳۱.  سیستم هوشمند وای-فای خانگی موسوم به "Halo Light" ساخته شرکت "Zylex" در دسته‌بندی بندی "لوازم جانبی و پیرامونی رایانه"(Computer Peripherals & Accessories) که یک سیستم قدرتمند شبکه خانگی Wi-Fi۶ و ترکیبی از ویژگی‌های امنیتی و کاربردی هوشمند با یادگیری ماشینی برای ارائه یک راه حل WiFi منحصر به فرد در منزل است.
کد مطلب: 121522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *