۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰

کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در دیماه

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته دوم دی ماه خبر داد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته دوم دی ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ هزار و ۳۴۴ کیلوگرم بود، حدود یک درصد افزایش دارد.
وی افزود: ۱۴ هزار و ۱۹۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۹۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۴۳۰ کیلوگرم مرفین، ۲۸۷ کیلوگرم حشیش، ۲۱۰ کیلوگرم هروئین، ۱۳۸ کیلوگرم گراس، ۹۲ کیلوگرم شیشه و ۵۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی اظهارکرد: در هفته اخیر مجموعاً ۵۴۲۷ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۳۹۵ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۰۳۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۸۸ نفر نیز از اتباع بیگانه می‌باشند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است اظهارکرد: بیشترین حجم کشفیات با ۴۵۳۴ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و یزد با ۱۵۷۸ کیلوگرم، فارس با ۱۵۵۸ کیلوگرم، البرز با ۱۳۵۴ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۰۵۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۹۸۲ کیلوگرم و سیستان و بلوچستان با ۸۶۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‎دار حوزه مقابله یعنی کرمان، یزد، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد است.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۲۹۷ دستگاه خودرو و ۱۶ سلاح توقیف شد و ۶۳ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۳۶ درصد انتظامی بوده است.
کد مطلب: 121625
برچسب ها: مواد مخدر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *