۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵
ترامپ:

تحریم‌های جدید اعمال می‌کنیم

سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا پس از اقدام انتقام جویانه ایران آغاز شد.
سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا پس از اقدام انتقام جویانه ایران آغاز شد.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا پس از حمله انتقام‌جویانه بامداد امروز سپاه پاسداران علیه مواضع آمریکا در عراق در سخنرانی که مارک اسپر وزیر دفاع، مایک پنس معاون رییس جمهور و پمپئو وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند، در حالی‌که مقامات ایران همواره تاکید دارند دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما جایی ندارد، گفت: تا زمانی که من رییس‌جمهور آمریکا هستم اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.
وی با بیان این که آمریکایی‌ها باید عمیقا قدردان و شاد باشند، در ادعایی فرافکنانه و بی اساس گفت که هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته سپاه به پایگاه عین‌الاسد صدمه ندید. هیچ تلفاتی نداشتیم و همه سربازان ما در ایمنی و امنیت هستند و  تنها خسارات اندکی به ما وارد شد.
ترامپ با بیان اینکه نیروهای آمریکایی برای هر رویدادی آماده هستند، ادامه داد: به نظر می‌رسد که ایران دست از حملات خود بردارد.
رئیس جمهور آمریکا در حالی‌که مقامات کشورمان اعلام کردند که دست‌کم هشتاد نظامی آمریکایی در حمله بامداد چهارشنبه کشته شده اند و همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند، با بیان این ادعا که  هیچ آمریکایی و عراقی به خاطر تدابیری که ما در پیش گرفته بودیم جان خود را از دست نداد، مدعی شد: سیستم هشدار از قبل ما خوب عمل کرد و ما توانستیم جان سربازان‌مان را حفظ کنیم.
در حالی‌که که غرب امنیت خود را مدیون سردار سلیمانی است ،  رییس‌جمهور آمریکا در ادامه با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: هفته پیش ما تروریسم عالی رتبه قاسم سلیمانی را نابود کردیم.
وی مدعی شد که سلیمانی مسئول جنایت‌های زیادی بود و نیروهای تروریستی از جمله حزب‌الله را تربیت کرده بود و دستش به خون تعدادی از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها آغشته بود.
ترامپ در ادامه ادعای خود علیه سردار شهید سلیمانی، وی را  مسئول کشته شدن هزاران آمریکایی از طریق بمب‌های جاده‌ای خواند و گفت: در حمله سپاه قدس به پایگاه آمریکا یک آمریکایی کشته شد. ما جواب آنها را دادیم و در روزهای بعد شاهد حمله به سفارت آمریکا در عراق بودیم.
وی مدعی شد که سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله جدید بود و گفت: ما باید خیلی زودتر از این سلیمانی را حذف می‌کردیم.
وی ادامه داد: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اتخاذ خواهد کرد. تا زمانی که ایران رفتار خود را عوض کند.
ترامپ ادعا کرد که ایرانی‌ها چندی پیش به تاسیسات نفتی آرامکو حمله کردند و افزود: آن‌ها دو پهپاد آمریکایی را ساقط کردند و رفتار آنها بعد از توافق هسته‌ای علی رغم اینکه میلیون‌ها دلار دریافت کرده بودند بدتر و بدتر شد.
کد مطلب: 121655
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *