۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶

فرمانده هوافضای سپاه: دنبال کشتن نبودیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه باتاکید براین‌که «اقدام موشکی سپاه علیه پایگاه متجاوزان امریکایی فصل جدیدی در تحولات منطقه رقم زد» گفت: هرچند خون بهای حاج قاسم اخراج امریکایی‌ها از منطقه است، اما اقدام موشکی آغاز این فرایند بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه باتاکید براین‌که «اقدام موشکی سپاه علیه پایگاه متجاوزان امریکایی فصل جدیدی در تحولات منطقه رقم زد» گفت: هرچند خون بهای حاج قاسم اخراج امریکایی‌ها از منطقه است، اما اقدام موشکی آغاز این فرایند بود.
به گزارش سپاه‌نیوز، در پی انجام عملیات موفقیت‌آمیز موشکی "شهید سلیمانی" علیه پایگاه متجاوزان  امریکایی عین الاسد ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به تشریح فرآیند این عملیات مهم پرداخت و ترور حاج قاسم سلیمانی را از بزرگترین خطاهای راهبردی امریکا توصیف و تاکید کرد : به طور قطع این اقدام نابخردانه و ناشی از اوج استیصال و زبونی امریکا برابر جریان مقاومت ، مبدا آغاز تحولات بسیار وسیع در منطقه و دنیا خواهد شد.
وی با بیان این‌که «گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت اقدامی بود که باید انجام می پذیرفت» گفت: هرچند به فرموده مقام معظم رهبری انتقام خون این شهدا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود اما انجام عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه آغاز این فرایند بزرگ بود.
وی افزود: عملیات‌های موشکی علیه داعش و تروریست ها صرفاً عملیات های یک طرفه بود ، اما دراین عملیات تقریباً از تهاجم دشمن اطمینان داشتیم و خود را برای انجام سناریوهای مختلفی از جمله جنگی در مقیاس وسیع و گسترده آماده کرده بودیم و به همین واسطه تمامی یگان های ما در بخش های مختلف آماده بودند تا وارد فازهای بعدی عملیات شویم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این‌که «در ساعات اولیه پس از ترور سردار سلیمانی پایگاه هایی که در این اقدام تروریستی مشارکت داشتند را شناسایی کردیم» ، اظهار کرد: اولین گزینه ما برای انتقام پایگاه التاجی بود اما در ادامه هدف به پایگاه راهبردی و مهم عین الاسد تغییر یافت. عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی عراق به عنوان هدف حمله موشکی انتخاب شد و اهداف منتخب با تمرکز بر ضربه زدن به ماشین جنگی و مرکز کنترل و فرماندهی و یگان‌های پهپادی بالگردی و مجموعه امکانات خط پروازی امریکا در این پایگاه بود.
وی با بیان این‌که «در طراحی انجام شده یک موج به عنوان موج اول طراحی شد اما در ادامه عملیات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممکن بود این اقدام محدود به پایگاه های امریکایی ها در عراق یا سایر پایگاه‌ها در منطقه گردد»، گفت: عین الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه به خاک جمهوری اسلامی ایران بود و ما در این عملیات از موشک‌های فاتح ۳۱۳  تا موشک‌های قیام را برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده استفاده کردیم.
وی افزود: هرچند می‌توانستیم آسایشگاه و محل استقرار نیروها را هدف قرار دهیم، اما به دنبال کشتن افراد نبودیم بلکه در صدد ضربه زدن به ماشین جنگی و مرکز فرماندهی و کنترل آن‌ها بودیم. آمریکایی ها پس از اقدام به ترور ناجوانمردانه سردارسلیمانی در آماده باش کامل و ۱۰۰ درصدی قرار داشتند و تا قبل از انجام عملیات ۱۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین و تعدادی هواپیمای با سرنشین از پایگاه عین الاسد مراقبت می‌کردند اما به رغم تمامی این آمادگی ها ، توانایی انجام هیچ واکنشی را نداشتند. آمریکایی‌ها همواره در مباحث تبلیغاتی موضوع سپر موشکی و مقابله با پرتاب ها را مطرح می‌کردند اما در واقعیت میدانی شاهد غافلگیری محض آن ها بودیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این‌که «بعد از عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه متجاوزان امریکایی حداقل ۹ سورتی پرواز مجروح به اردن و سرزمین‌های اشغالی منتقل شد و تعدادی بالگرد شنوک مجروحان را به بیمارستان امریکا در بغداد منتقل کردند»،اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که تیری علیه امریکا شلیک شود و کشوری مسئولیت آن را بپذیرد و این اقدام موشکی که در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و با اجماع جمعی در همه گروه ها و اقشار مردم به صورت دقیق و حساب شده انجام شد برگ جدیدی را در تاریخ تحولات منطقه رقم زد.
کد مطلب: 121707
برچسب ها: سپاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *