۰
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی مدیران ستادی و مناطق:

فعالیت بانک سینا روانتر خواهدشد

هم اندیشی دو روزه مدیران ستادی و مناطق بانک سینا با حضور مدیرعامل، قائم مقام، اعضای هیات مدیره و هیات عامل با هدف بررسی عملکرد ماه های گذشته و تبیین سیاستهای پایان سال برگزار شد.
فعالیت بانک سینا روانتر خواهدشد
هم اندیشی دو روزه مدیران ستادی و مناطق بانک سینا با حضور مدیرعامل، قائم مقام، اعضای هیات مدیره و هیات عامل با هدف بررسی عملکرد ماه های گذشته و تبیین سیاستهای پایان سال برگزار شد.

مدیرعامل بانک سینا در این همایش با تسلیت شهادت جانگداز سردار رشید اسلام، سردار پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای اسلام و ایران اسلامی صرف کرد و قطعاً رشادت ها و فداکاری های این شهید بزرگوار، در اذهان ملت ایران و ملت های ظلم ستیز جهان، جاودان خواهد ماند.
وی گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث استحکام و قوت محور مقاومت در منطقه علیه امریکای جنایتکار شده است و انشاءالله با یاری خداوند باریتعالی مسیر مقاومت و راه آن شهید سرافراز و شهدای مقاومت بیش از پیش با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت تا ضمن انتقام سرسخت از آمرین و عاملین این ترور جنایتکارانه، نابودی استکبار خصوصا امریکای جهانخوار غاصب در منطقه رقم بخورد.
دکتر ایمانی در ادامه با بیان آنکه بانک سینا در چارچوب نظام بانکی کشور به عنوان بانکی بدون حاشیه و خوشنام شناخته می شود، اظهار داشت: رویکرد این بانک تا پایان سال، حفظ و تداوم سیاست ها و فعالیت های موجود با تاکید بر روان سازی امور، تقویت شیوه های کارکردی و کنترل و نظارت بر فرایندها برای دستیابی به جایگاهی مطلوب تر و شایسته تر است.
وی افزود: در کنار این رویکرد، آنچه در شرایط فعلی مهم است تا سیاستگذاریها بر آن اساس صورت گیرد، تلاش برای تدوین برنامه راهبردی 5 ساله و چشم انداز 10 ساله بانک است تا به عنوان چراغ راهی در مسیر ارائه خدمات کارآمد، مدون و با کیفیت و ایجاد ارش افزوده بالا با استفاده از نوآوری برای مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل بانک سینا با بیان آنکه برای تحقق سیاست ها به خصوص با توجه به ماه های پایانی سال با چالش هایی روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: برخی چالش ها داخلی است که با تبادل نظر، برنامه ریزی و برگزاری جلسات و همایش ها، به حداقل خواهد رسید و در خصوص چالش های بیرونی، نظیر رقابت شدید در جذب سپرده ها و نقدینگی پایان سال که به افزایش قیمت تمام شده پول می انجامد، بانک سینا به دور از هیجانات و عدم ورود به این رقابت، مسیر تعالی را با کمک همکاران، طی خواهد کرد و از طریق اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب نسبت به جبران کاستی های ناشی از تحریم های ظالمانه به عنوان چالشی پیش رو، اقدام خواهد نمود.
وی با اشاره به اهمیت رضایتمندی ذی نفعان از عملکرد بانک تصریح کرد: یکی از اصول فعالیت هر بانک از جمله بانک سینا جلب رضایتمندی ذینفعان است، لذا برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های بانک سینا باید به سمت تامین خواسته ها، توقعات و نیاز این عزیزان باشد. بخش عمده ای از ذینفعان را سپرده گذاران و خدمات گیرندگان تشکیل می دهند که خوشبختانه بانک سینا با تکریم حداکثری و تامین سریع و بهنگام نیاز آنها زمینه جلب رضایتشان را فراهم ساخته و از طریق خلق ایده های جدید و اثرگذار در راستای ایجاد ارزش افزوده و آورده بیشتر، برای تامین نظر سهامداران و کارکنان پرتلاش به عنوان دو بال دیگر ذینفعان گام برمی دارد.
مدیرعامل بانک سینا با بیان آنکه رویکردهای این بانک برای برنامه ریزی و تدوین سیاست ها در راستای سودآوری بر چند محور اصلی استوار خواهد بود، بیان داشت: اولین رویکرد، محور اعتبارات یا مصارف است که در حال حاضر 65 تا 85 درصد درآمدهای بانکی کشور از این محل تامین می شود. از آنجا که طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی، امکان افتتاح سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت بیشتر از یک سال وجود ندارد و بر این اساس، اعطای تسهیلات بلندمدت هم، ریسک عملیاتی بانکها را افزایش می دهد، بنابراین تقویت رویکرد اعطای تسهیلات کوتاه مدت و میان مدت در بانک ضروری است.
مدیرعامل بانک سینا خاطرنشان کرد: از دیگر رویکردهای سال 99 بانک، تقویت برنامه ها در بخش صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی و خدمات بانکداری الکترونیک است که با سرعت و قدرت پیگیری خواهد شد. این موضوع با توجه به کاهش حاشیه سود بانک ها و افزایش مطالبات ناشی از تخصیص منابع، اهمیت دوچندان یافته و سعی ما بر افزایش سهم خدمات کارمزدی از کل درآمدهای سال آتی بانک به میزان 40 تا 45 درصد است.
دکتر ایمانی به نقش شرکت های زیرمجموعه بانک در تحقق درآمدها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مبنی بر عدم بنگاه داری بانک ها، هیچ بانکی امکان سرمایه گذاری بیشتر از 5 درصد سرمایه پایه در شرکت های زیرمجموعه را ندارد و ما در اجرای این قانون جدی و مصمم هستیم، گرچه بانک سینا تاکنون هم به عنوان بانکی شفاف همواره در مسیر چارچوبها و دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی گام برداشته است.
گفتنی است در این نشست دو روزه مباحث کارشناسی در حوزه فعالیت های بانک و همچنین تصمیم گیری در خصوص برنامه های آتی در کارگروه های تخصصی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
کد مطلب: 121721
برچسب ها: بانک سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *