۰
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

نامزدهای اسکار 2020 معرفی شدند

نامزدهای معتبرترین جایزه سینمایی جهان معرفی شدند. برندگان اسکار ۲۰۲۰ بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به وقت ایران معرفی خواهند شد.
نامزدهای معتبرترین جایزه سینمایی جهان معرفی شدند. برندگان اسکار ۲۰۲۰ بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به وقت ایران معرفی خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز دوشنبه ۲۳ دی (۱۳ ژانویه) نامزدهای نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شدند. 
این دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار همانند سال گذشته بدون مجری برگزار خواهد شد. مراسم اسکار که قدیمی‌ترین و معتبرترین جایزه سینمایی جهان است هر سال در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. 

اسکارلت جوهانسون یکی از تحسین‌شده‌ترین بازیگران سال گذشته سینمای جهان بود. او در دو فیلم «داستان ازدواج» و «جوجو ربیت» خوش درخشید و برای آن‌ها به ترتیب نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول و نقش مکمل شد. 

در بخش میان بازیگران مرد بی‌شک در چشم‌ترین‌شان واکین فینیکس است که در جشنواره ونیز با «جوکر» منتقدان را انگشت‌ به دهان گذاشت. او برنده جایزه گلدن گلوب شد و حال نامزد اسکار و شانس اصلی دریافت این جایزه است. 
 
بهترین فیلم: "«۱۹۱۷»، «ایرلندی»، «جوجو ربیت»، «جوکر»، «زنان کوچک»، «داستان ازدواج»، «فورد علیه فراری»، «انگل» و «روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین فیلمنامه اقتباسی: استیون زایلیان برای «ایرلندی»، تایکا وایتیتی برای «جوجو ربیت»، تاد فیلیپس و اسکات سیلور برای «جوکر»، اندرو لانام و دستین دنیل‌کرتون برای «فقط بخشش»، گرتا گرویگ برای «زنان کوچک» و آنتونی مک‌کارتن برای «۲ پاپ»

بهترین کارگردانی: مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»، تاد فیلیپس برای «جوکر»، سم مندس برای «۱۹۱۷»، بونگ جون هو برای «انگل»و کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود» 

بهترین فیلمنامه ارژینال: رایان جانسون برای «چاقوکشی/ Knives Out»، نوآ بامباک برای «داستان ازدواج»، کریستی ویلسون کارینز و سم مندس برای «۱۹۱۷»، جین وون هان و بونگ جون هو برای «انگل»، کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین بازیگر مرد نقش اول: آنتونیو باندراس در «درد و افتخار»، لئوناردو دی‌کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود»، آدام درایور در «داستان ازدواج»، جاناتان پرایس در «۲ پاپ» و واکین فینیکس در «جوکر»

بهترین بازیگر زن نقش اول:  سینتیا اریوو در «هریت»، اسکارلت جوهانسون در «داستان ازدواج»، سیرشا رونان در «زنان کوچک»، شارلیز ترون در «بمب‌خبری/ بامب‌شل» و رنه زلوگر در «جودی»

بهترین انیمیشن: «چطور اژدهایمان تربیت کنیم: دنیای پنهان»، «بدنم را گم‌ کردم»، «کلاوس»، «حلقه گمشده» و «داستان اسباب‌بازی ۴»
بهترین مستند: «برای سما»، «غار»، «کارخانه آمریکایی»، «مرز دموکراسی» و «سرزمین عسل/ هانی‌لند»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: تام هنکس در «روزی زیبا در محله» آنتونی هاپکینز در «۲ پاپ»،  آل پاچینو در «ایرلندی»، جو پشی در «ایرلندی» و برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: کتی بیتس در «ریچارد جول»،لارا درن در «داستان ازدواج»، اسکارلت جوهانسن در «جوجو ربیت»، فلورانس پیو در «زنان کوچک»، مارگو رابی در «بمب خبری/ بامب‌شل»

بهترین فیلمبرداری: رودریگو پریتو برای «ایرلندی»، لارنس شر برای «جوکر»، راجر دیکینز برای «۱۹۱۷»، ژارین بلاشک برای «فانوس دریایی» و رابرت ریچاردسون برای «روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین موسیقی متن: «جوکر»، «۱۹۱۷»، «زنان کوچک»، «داستان ازدواج»، «جنگ ستارگان:‌ خیزش اسکای‌واکر»
بهترین طراحی لباس: «ایرلندی»، «جوکر»، «زنان کوچک»، «جوجو ربیت» و «روزی روزگاری در هالیوود»

بهترین مستند کوتاه: «Walk Run Cha-Cha»، «زندگی غافلگیرم کرد»، «اسکیت آموختن در منطقه جنگی (اگر دختری)»، «سوپرمن سن‌لویی» و «در غیاب»
کد مطلب: 121929
برچسب ها: اسکار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *