کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای حفظ گونه‌های نادر جانوری

نیروهای نظامی در کنار محیط زیستیها

23 دی 1398 ساعت 22:03

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حضور نیروهای پرتلاش ارتش در مرز، همکاری و تعامل این افراد با حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری، شناسایی و حتی دستگیری افراد متخلف و شکارچیان گونه‌های نادر بسیار حائز اهمیت است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حضور نیروهای پرتلاش ارتش در مرز، همکاری و تعامل این افراد با حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری، شناسایی و حتی دستگیری افراد متخلف و شکارچیان گونه‌های نادر بسیار حائز اهمیت است.

حسن اکبری، امروز دوشنبه ۲۳ دی، در دیدار با ارشد نظامی آجا در استان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 استان، با اشاره به تعاملات خوب و مثبتی که با سایر دستگاه‌های نظامی استان در حفظ و حراست از محیط زیست وجود دارد، گفت: کار حفاظت محیط زیست بی‌شباهت با فعالیت‌های دستگاه نظامی نیست و همانگونه که نیروهای نظامی به حفاظت و حراست از مرزها و امنیت کشور  فعالیت می‌کنند، نیروهای محیط زیست نیز به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت و حراست از حوزه محیط زیست شامل حیات وحش، انواع آلودگی‌های خاک، پسماند و.. تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به گونه نادر و کمیاب هوبره که در نواحی مرزی شهرستان‌های درمیان و زیرکوه زیست می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه افراد سودجو با شکار این گونه در معرض خطر انقراض، اقدام به قاچاق آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده که باتوجه به حضور نیروهای پرتلاش ارتش در مرز، همکاری و تعامل این افراد با حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری، شناسایی و حتی دستگیری افراد متخلف بسیار حائز اهمیت است.
اکبری با اشاره به اینکه درخواست همکاری و تعامل در این زمینه را داریم، افزود: موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در بین سربازان پادگان‌ها مهم و ضروری است.
امیر محمودی، ارشد نظامی آجا و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 استان توجه به حوزه محیط زیست را از مهم‌ترین موضوعات کشور برشمرد و اظهار کرد: در این راستا حتما طی یک دستور و ابلاغ رسمی به مجموعه تحت امر خود توجه به رعایت کامل مسائل زیست محیطی استان را تاکید خواهیم کرد.
وی با مهم دانستن ارائه آموزش‌های زیست محیطی در بین سربازان، یادآور شد: آمادگی داریم تا با انجام هماهنگی‌های لازم زمینه حضور کارشناسان و متخصصان محیط زیست برای آموزش سربازان در پادگان 04 بیرجند فراهم شود.


کد مطلب: 121939

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/121939/نیروهای-نظامی-کنار-محیط-زیستیها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir