کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت پرونده استیضاح ترامپ

24 دی 1398 ساعت 11:24

مجلس نمایندگان آمریکا طی روزهای آینده پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» را رسماً به مجلس سنا تحویل می‌دهد.


مجلس نمایندگان آمریکا طی روزهای آینده پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» را رسماً به مجلس سنا تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن در دست دموکرات‌هاست طی روزهای آینده پرونده استیضاح دونالد ترامپ را رسماً به مجلس سنا تحویل می‌دهد و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که دموکرات‌های مجلس نمایندگان امروز سه شنبه در مورد نحوه پیشبرد این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد و به احتمال زیاد رأی گیری در مورد ارسال این پرونده به مجلس سنا نیز همین امروز برگزار خواهد شد.
مجلس نمایندگان آمریکا که ترامپ را در نحوه برخورد با اوکراین به سوءاستفاده از قدرت و مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره متهم کرده، ۲۷ آذر ماه رأی به استیضاح دونالد ترامپ داد.
در قوانین ایالات متحده لایحه استیضاح به‌مانند «اعلام جرم» است. حال مابقی روند استیضاح که همچون روند یک دادگاه است، در مجلس ۱۰۰ نفره سنا آغاز خواهد شد.
میچ مک‌کانل، رئیس فراکسیون جمهوریخواهان که در مجلس سنا اکثریت دارد، پیش از این اعلام کرده که به تبرئه دونالد ترامپ کمک خواهد کرد و به همین دلیل نانسی پلوسی برای جلوگیری از ابطال سریع استیضاح و تبرئه ترامپ، از ارسال این پرونده به مجلس سنا خودداری کرده بود.
به گفته پلوسی تأخیر یک ماهه در ارسال این پرونده به مجلس سنا توانست به آگاهی افکار عمومی از ضرورت احضار شاهدان مربوط به استیضاح کمک کند.
دونالد ترامپ، ۴۵ امین رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچ یک از آنها را از کار برکنار نکرد.
اتهام‌های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت هستند از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره»؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دموکرات‌هاست تصویب شده است.
برای برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا به دو سوم آرای سناتورها نیاز است و از آن‌جایی که جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را در دست دارند، انتظار می‌رود ترامپ تبرئه شود. ترامپ در تازه‌ترین واکنش به استیضاح در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انجام یک محاکمه کامل در مجلس سنا به دموکرات‌ها اعتبار خواهد بخشید. اطرفدار رد ساده این اتهامات از سوی مجلس سنا و عدم برگزاری محاکمه هستم.
میچ مک کانل، رئیس مجلس سنا هنوز نحوه برخورد مجلس با این محاکمه را مشخص نکرده است ولی اعلام کرده که با احضار شهود و یا ارائه شواهد بیشتر در این دادرسی مخالف است.


کد مطلب: 121962

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/121962/آخرین-وضعیت-پرونده-استیضاح-ترامپ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir