۰
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴

تغییر نام خیابان تختی به شهناز

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به اعتراض فرمانداری در مورد تغییر نام خیابان تختی به نام جلیل شهناز و نامگذاری یک کوچه به نام بهمن کشاورز پاسخ منفی دادند.
اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به اعتراض فرمانداری در مورد تغییر نام خیابان تختی به نام جلیل شهناز و نامگذاری یک کوچه به نام بهمن کشاورز پاسخ منفی دادند.
به گزارش ایسنا، امروز در جریان جلسه علنی شورای شهر اسلامی تهران رسیدگی به نامه فرمانداری تهران مبنی بر اعتراض نامگذاری دو معبر از سوی شورا شهر مورد بررسی قرار گرفت و محسن هاشمی در تشریح مخالفت فرمانداری با یکی از مصوبات شورا در حوزه نامگذاری اعلام کرد که تغییر مصوبه شورا در خصوص نامگذاری کوچه‌ای به نام بهمن کشاورز و همچنین تعییر نام خیابان تختی به جلیل شهناز  مورد قبول نیست و از آن جایی که مصوبه مورد اعتراض در مورد نام تختی است، بهتر است که این بار این اعتراض را قبول کنیم و در یک جلسه هم اندیشی درمورد جزئیات صحبت کنیم.
در ادامه الهام فخاری در واکنش به این سخنان با بیان این که شنیده شده که این اعتراض به صورت تلفنی بیان شده است اظهار کرد: اساسا جلسه هیات تطبیق آن هم به صورت تلفنی فاقد وجاهت قانونی است و در مورد وضعیت مصوبات شورا نباید به صورت تلفنی جلسه برگزار می‌کردند و اساسا بیان این اعتراض به دلیل آن که فرم نامه اشتباه است، درست نیست.
در ادامه محمد جواد حق شناس با بیان این که احترام امامزاده به متولی آن است و انتظار می‌رود هاشمی به عنوان رئیس شورا مواضع درست و قاطعی در این خصوص بگیرد، گفت: مصوبه شورا براساس نظر اکثریت بوده و وظیفه ساختاری و قانونی رئیس شورای شهر اسلامی این است که از کلیات مصوبات شورا دفاع کند و اگر این اتفاق نیفتد یک فاجعه است.
وی با بیان این که هیات تطبیق براساس قانون می‌بایست تا دو هفته نظر مخالف خود را در مورد مصوبات شورا اعلام کند و اگراین کار را نکند، مصوبه لازم الاجرا است گفت: هیات تطبیق به تغییر نام خیابان تختی به جلیل شهناز و همچنین تغییرنام یک کوچه به نام بهمن کشاورز مخالفت کرده و مبنای این اعتراضات مشخص نیست.
وی با بیان این که در سال های پیش معبری به نام شهید باهنر به نام شهید باکری تغییر کرد و کسی صدایش درنیامد گفت: معبری به نام شهید مطهری نیز به نام رئیس علی دلواری تغییر کرد و این شهر مگر چند خیابان به نام تختی می‌خواهد؟ در حالی که مگر شأن تختی بالاتر از مطهر ی یا باهنر است؟ اما چون اسم جلیل شهناز یک نام هنرمندی است که 40 سال خون دل خورده، با این مبنا برخورد می‌کند.
حق شناس با بیان این که این شهر چند خیابان به نام تختی می‌خواهد گفت: ما در خانی آباد که محل رشد تختی بود مجسمه‌اش را نصب کردیم و حتی زروخانه‌ای که در آن ورزش می‌کرد خریداری کردیم و هیچ شورای شهری برای تختی این گونه زحمت نکشید.
وی با بیان این که نباید هر روز به سمت تضعیف کردن جایگاه شورا پیش برویم تصریح کرد: ما از دولت می‌خوریم و حالا از فرمانداری نیز می‌خوریم و بهتر است اعضای شورا بایستند و پاسخ بدهند.
در ادامه ابراهیم امینی با بیان این که هیات تطبیق فرمانداری نمی‌تواند در مورد تصمیمات شورا نظر بدهد گفت: به نظر می‌رسد باید یک جلسه‌ای برگزا ر کنیم و این مشکل را حل کنیم.
درادامه حجت نظری با بیان این که هیات تطبیق نمی‌تواند ورود محتوایی به مصوبات شورا داشته باشد افزود: ما برای تختی اقدامات زیادی انجام دادیم به گونه‌ای که زورخانه وی را احیا کرده و سردیس تختی را در خیابانش نصب کردیم و حتی مجسمه تختی که در میدان اعدام بود و مشخص نیست مدیریت قبلی به چه دلیلی این مجسمه را برداشته بود را از انبار شهرداری پیدا کردیم و آن را نصب کردیم.
وی با بیان این که  امروز جامعه ورزشی از تغییر نام خیابان تختی گلایه دارد و ممکن است بعدا جامعه موسیقی کشور نیز به برداشتن نام جلیل شهناز اعتراض کنند پس آن موقع چه کنیم؟ گفت: هر تصمیمی بگیریم بخشی از جامعه موافق و بخشی دیگر مخالف هستند.
در ادامه احمد مسجد جامعی با بیان این که سوءتفاهم پیش نیاید چرا که هیچ کسی هیچ مشکلی با جلیل شهناز و بهمن کشاورز ندارد گفت: این افراد برای کشور زحمت زیادی کشیدند اما در تغییر نامها باید به حق و حقوق محلی و نظر مردم محله توجه کنیم و گرنه هیچ کس با شهناز یا کشاورز مخالف نیست.
وی  با بیان این که در تهران یک نام بر چند معبر گذاشته شده است ادامه داد: مثلا ما خیابان ، کوچه یامحله‌های زیادی به نام چمران، شریعتی و غیره داریم که همه آنها انسان‌های بزرگ هستند اما به نظر می‌رسد که باید شورای شهر یک آیین‌نامه در مورد نام‌های یکسانی که بر محلات متعدد گذاشته شده است، تدوین کند تا به مشکل برنخورد.
مسجدجامعی افزود: توجه به نظرات مردمی به خصوص مردم محله برای نامگذاری ضروری است به گونه‌ای که جای سوال است که چرا ما همیشه به دنبال نام‌های بزرگ هستیم در حالی که همین افرادی که در حادثه هواپیما جان باختند نیز افراد نخبه‌ای بودند و حتی به من گفته شد که یونسکو برای این افراد نامه نوشته است و چه اشکالی دارد نام این افراد را بر روی خیابان‌هایمان بگذاریم.
به گزارش ایسنا، در ادامه محسن هاشمی با بیان این که پیشنهاد شده است که این دستور جلسه برگردانده شود تا بررسی متعددی روی آن انجام گیرد گفت: البته اعضای شورای شهر می‌تواند بر نظر خود اصرار کند و ما هم پاسخ مخالف را به فرمانداری اعلام می‌کنیم.
در نهایت اعضای شورای شهر تهران به رد اعتراض فرمانداری در خصوص نام گذاری معابری به نام جلیل شهناز و بهمن کشاورز رای مثبت دادند و بر نظر خود در خصوص این نام گذاری اصرار کردند.
کد مطلب: 121992
برچسب ها: تختی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *