۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰

مرکز مبادلات ارزی مجازی می‌شود

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی هم در گفتگو با این رادیو گفت: به تدریج با فعال شدن شعب ارزی بانکهای عامل در پذیرش ثبت سفارش‌های واردات مراجعه مشتریان به این مرکز کاهش می‌یابد.
به گزارش مهر، صمد کریمی در گفتگویی رادیویی افزود : سه بانک دیگر هم از پذیرش ثبت سفارشها در این مرکز خودداری می کنند و متقاضیان باید به شعب ارزی مراجعه کنند که این فرآیند برای همه بانکها تا آخر هفته تکمیل می شود.
وی گفت: از اوایل هفته آینده فعالیتهای این بانکها عمدتا مجازی می شود و اتاق پایاپای ارزی خواهد شد. کریمی سامانه این فعالیتها را همان پورتال ارزی بیان کرد و افزود: مشتریان باید به شعب ارزی بانکها مراجعه کنند که فعالیتهای این مرکز و بانکها و مشتریان را تسهیل می کند.
کالاهای اولویت نهم در دست پالایش و تغییر
در همین حال، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: در کمیته ای ویژه ۸۸ ردیف گروه کالایی اولویت ۹ تغییر کرده و در رده های بالاتر قرار گرفته است.
سعید عباس پور افزود: عمده کالاهای اولویت نهم شامل مواردی است که در داخل ساخته می شود و نمونه آن خودرو و کالاهایی است که امکان ساخت داخل وجود دارد اما ممکن است لابه لای این کالاها نیز قطعاتی باشد که ساخت داخل ندارد.
وی گفت: بحث اولویت نهم در حال بررسی و پالایش مجدد است و بر حسب ضرورت کالاهایی هم که ساخت داخل نباشد و نیازبخش های تولید و و اسطه ای باشد در کمیته ویژه، تغییراتی درآن ایجاد و پالایش می شود.
عباسپور، باطری ، برخی خط های تولید صنعتی که امکان تولید ۸۰ درصد آن در داخل وجود دارد ، خودرو ، بخشهایی از آسانسور ، لوازم خانگی ، یخچال ، فریزر ، لب تاپ ، رایانه ،گوشی تلفن همراه و کالاهای مخصوص کشاورزی را از جمله کالاهای اولویت نهم برشمرد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : پس از پالایش کامل این گروه کالایی، زمان عملیاتی شدن آن برای انجام مراحل ثبت سفارش و ارائه ارز مبادله ای اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 12209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *