۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۹

اتحاد آبی و قرمز

مجمع فدراسیون فوتبال که صبح امروز (دوشنبه) در آکادمی هتل المپیک با حضور مسئولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر برگزار شد، با اعتراض رویانیان و فتح‌الله‌زاده به روند جلسه همراه شد.
جلسه مجمع فدراسیون فوتبال با ترک ناگهانی مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به جنجال کشیده شد.
مجمع فدراسیون فوتبال که صبح امروز (دوشنبه) در آکادمی هتل المپیک با حضور مسئولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر برگزار شد، با اعتراض رویانیان و فتح‌الله‌زاده به روند جلسه همراه شد.
رویانیان که ساعت ۱۱:۰۵ وارد مجمع شده بود پنج دقیقه بعد به همراه فتح‌الله‌زاده از مجمع بیرون آمد و علت خروج خود را نادرست بودن گزارش مالی ارائه شده در مجمع خواند.
رویانیان همچنین گفت که اگر دلیل واقعی ترک جلسه را عنوان کنم، اوضاع فوتبال بسیار خراب‌تر از چیزی خواهد شد که اکنون وجود دارد.
علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال نیز به خبرنگاران گفت در مورد ترک جلسه هر چه رویانیان بگوید همان است. بدین ترتیب بحث اتحاد قرمز و آبی علیه فدراسیون به وجود آمد.
بهروان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال شد
سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون انتخاب شد.
در جلسه مجمع فدراسیون فوتبال که صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد در مورد ریاست سازمان لیگ برتر که به سرپرستی غلامرضا بهروان اداره می شد، تصمیم گیری و در نهایت با رای اعضای مجمع بهروان به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ انتخاب شد.
از ۶۱ نفر حاضر ۵۸ نفر رای دادند و در نهایت بهروان با ۴۵ رای به این عنوان رسید. ۱۳ رای هم سفید بود.
دو باشگاه صبا و نفت آبادان به دلیل عدم حضور مدیرعاملشان از دادن رای محروم شدند.
این در حالی است که افرادی همانند رویانیان، فتح الله زاده و قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران پیش از رای گیری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.
سجادی پس از مجمع فوتبال:
باید تلاش کنیم مشکل بازنشسته بودن بهروان حل شود/ خودم رای ندادم!
رئیس مجامع فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به مشکل بهروان برای تصدی نایب رئیسی دوم فدراسیون فوتبال گفت: طبق قانون ایشان بازنشسته هستند و باید تلاش کنیم این مشکل حل شود.
حمید سجادی در پایان مجمع امروز فدراسیون فوتبال در مورد اعتراضاتی که به برگزاری این مجمع و رای گیری آن صورت گرفته بود گفت: بخش اول مجمع طبق روال برگزار شد اما پس از آنکه نامه سازمان بازرسی قرائت شد اعضا تصمیم گرفتند رای گیری را برگزار کنند و بعد از آن مشکل بازنشسته بودن آقای بهروان را حل کنند.
وی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده وزارت ورزش خود را تابع قانون می دانم و می توانستم در این مجمع شرکت نکنم خاطرنشان کرد: به احترام قانون می توانستم در این مجمع شرکت نکنم و به همین خاطر رای ندادم.
معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: ما با هماهنگی وزارت ورزش، سازمان بازرسی کل کشور و فدراسیون فوتبال مسئله بازنشسته بودن آقای بهروان را پیگیری می کنیم تا بدانیم این مشکل را چطور می شود برطرف کرد. امیدوارم که حاشیه جدیدی برای ورزش ایران پیش نیاید.
رویانیان: جلسه مجمع فوتبال را قبول نداشتم/ چیزهایی دیدم که نمی شود گفت!
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه جلسه مجمع فدراسیون فوتبال را قبول نداشته،گفت: چیزهایی در این جلسه دیده که مناسب نیست آنها را بگویم.
محمد رویانیان پس از ترک جلسه مجمع فدراسیون فوتبال که صبح امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: من اصلا جلسه را قبول نداشتم. رای گیری اصلا درست نیست. جلسه را مناسب ندیدم و به همین خاطر از آن خارج شدم.
وی تصریح کرد: من اصلا نمی دانم گزارش مالی چه چیزی باید باشد. آیا این گزارش واقعی است یا خیر. اصلا گزارش مالی و ترکیب جلسه را نمی دانستیم. ضمن اینکه شان استقلال و پرسپولیس باید حفظ می شد که این اتفاق نیفتاد.
رویانیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه چیزی در جلسه مجمع اتفاق افتاده بود، گفت: ما چیزهایی دیدیم که مناسب نیست و نمی شود آن را گفت. عاقلان دانند که چرا جلسه مناسب نبوده. اگر من عاقل بودم حتما می دانستم!
وی در خصوص اینکه اگر این جلسه مناسب نبوده چرا در انتخابات فدراسیون فوتبال از علی کفاشیان حمایت کرده است، گفت: این منافاتی با انتخابات ندارد ما می خواستیم انتخابات آزاد باشد ولی الان جریاناتی در فدراسیون وجود دارد که باعث شد ما مجمع را ترک کنیم.
رویانیان یادآور شد: چرا باید فردی مثل علی فتح الله زاده که مدیرعامل باشگاه استقلال است پشت سر بازیکنان و افراد دیگری که به فوتبال ارتباطی ندارند بنشیند. من از همه مدیران عامل حاضر در جلسه عذرخواهی می کنم و دست آنها را می بوسم ولی من حضور در این جلسه را مناسب ندیدم.
وی یادآور شد: ما که نه از فدراسیون یک ریال گرفته ایم و نه حق پخش ما را می دهند پس چرا باید در جلسه حضور داشته باشم.
کنایه رئیس فدراسیون فوتبال به مدیرعامل پرسپولیس
کفاشیان: تازه به فوتبال آمده‌اند و شرایط را نمی‌دانند/ انتخابات سالم بود
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد انتخابات امروز این فدراسیون برای تعیین نایب رئیس دوم سالم بوده است.
علی کفاشیان در پایان مجمع فدراسیون فوتبال در مورد ترک جلسه از سوی مدیران پرسپولیس و استقلال به دلیل قرار گرفتن صندلی آنها در قسمت عقب سالن گفت: از سوی دبیرخانه مجمع جایگاه افراد بر اساس حروف الفبا چیده شده بود. همه اعضای مجمع شخصیت‌های حقوقی قابل احترام و یکسانی هستند.
وی افزود: حرکت فتح الله زاده و رویانیان درست نبود. اعضای مجمع در همه جا حضور داشتند و در رأی‌گیری شرکت کردند. با جلو و یا عقب نشستن از شأن کسی کم نمی‌شود و نباید آنها مجمع را ترک می‌کردند.
کفاشیان در مورد اعتراض برخی مدیران عامل خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد تازه به فوتبال آمده‌اند و به دلیل نداشتن مطالعه، اطلاع چندانی از قوانین ندارند. باید مدت زمانی بگذرد تا بیشتر آشنا شوند.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد ناراحتی فتح‌الله‌زاده عنوان کرد: تا فتح‌الله‌زاده را دیدم به او زیارت قبول گفتم اما نمی‌توانستیم زمان مجمع را تغییر دهیم. این‌بار باید به دبیرخانه اعلام کنم که طوری برنامه مجمع را تغییر دهند که همه راضی باشند! فتح‌الله‌زاده ناراحتی خود را قبلا گفته بود. به فتح الله زاده گفتم همین صحبت و ناراحتی را در مجمع اعلام کند اما او ناراحت شد و جلسه را خیلی زود ترک کرد.
کفاشیان در مورد اینکه آیا نمی‌ترسد این گروه علیه او موضع بگیرند، گفت:‌ از چیزی ترس ندارم. جلسات را به صورت فعال و خوب برگزار می‌کنیم و به رسانه‌ها هم خوراک خوبی داده می‌شود!
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد نامه بازرسی به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این مسئله به انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال که قبلا انجام شده برمی‌گردد و در آن فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیردولتی مستقل معرفی شده است. فیفا ما را به این شرط تأیید کرده است؛ درحالی که سازمان بازرسی کل کشور اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال همانند سایر رشته‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی وابسته به دولت است. طبق اساسنامه این تغییر را ایجاد کردیم و سازمان بازرسی از ما درخواست کرده بود که مجوز مجلس را هم برای این کار دریافت کنیم.
کفاشیان در مورد اینکه جلسه امروز سالم برگزار شد، خاطرنشان کرد: رأی‌گیری به صورت کامل و سالم برگزار شد حتی درخواست کردیم صورتجلسه حذف شود که این پیشنهاد را کسی قبول نکرد.
بهروان پس از مجمع فوتبال:
ترک‌کنندگان مجمع مشکلی با من ندارند/ سجادی به مجمع رسمیت بخشید
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: همین که آقای سجادی به عنوان نماینده وزارت ورزش در مجمع حضور پیدا کردند و رای‌شان را در صندوق انداختند، به مجمع رسمیت بخشیده اند.
غلامرضا بهروان پس از انتخابش به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به ترک جلسه از سوی چند مدیر باشگاه اشاره کرد و گفت: آنچه در این مجمع اتفاق افتاد را شما نباید تفسیر کنید اگر مشکل خاصی بود همه اعضای حاضر جلسه را ترک می کردند و رای گیری انجام نمی شد.
وی افزود: امروز در خصوص این موضوع اعضا سه بار بحث های مفصلی داشتند و در نهایت همه اعضا تصمیم گرفتند رای گیری انجام شده و پس از آن این مشکل برطرف شود. آنهایی هم که نخواستند رای بدهند رفتند، اشکالی نداشت، برخی ها هم رای سفید انداختند. این اتفاقات در همه مجامع رخ می دهد.
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اکثریت هیات ها که فدراسیون های محلی هستند توسط نفرات بازنشسته اداره می شوند ادامه داد: مشکلات فوتبال عمیق تر از بازنشسته بودن من یا نفرات دیگر است. شما همه دنیا را که نگاه کنید نفرات جوان در بخش های اجرایی حضور دارند اما از تجربیات پیشکسوتان به تهران شکل استفاده می شود.
بهروان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور قوانینی دارد که ما به آن احترام می گذاریم اما این تصمیم اعضای مجمع بود که انتخابات برگزار شود و پس از آن تلاش می کنم که این مشکل حل شود.
بهروان با تاکید بر اینکه تا عصر دیروز از این موضوع خبر نداشت و علی کفاشیان این موضوع را به او اطلاع داده است افزود: آقای کفاشیان امروز شفاف و خالصانه این نامه را مطرح کرد و در نهایت تصمیم نهایی را مجمع گرفت. بنده فکر می کنم این مشکل قابل حل است.
خبرنگاری در مورد این مسئله که سجادی اعلام کرد به احترام قانون رای نداده و این رای رسمیت نبخشیدن به جلسه گفت: ایشان به عنوان نماینده وزارت ورزش در جلسه حضور داشتند واشکالی ندارد که چنین تصمیمی گرفته اند. اما اینکه در جلسه حضور داشت و پای صندوق رای رفت و سفید رای داد به جلسه رسمیت بخشیده است. همیشه نباید آرا مثبت باشد.
وی با بیان اینکه به صورت شبانه روزی تلاش می کند تا در کنار خانواده بزرگ فوتبال مشکلات را به حداقل برسانند در خصوص اینکه بحث جام حذفی چرا در مجمع مطرح نشد گفت: مدیریت جلسه بر عهده بنده نبود اما در حالی که آقای کفاشیان به عنوان فصل الخطاب اعلام کرده بود این جام برگزار نشود اما بازهم گفت در این خصوص دوباره مذاکره کنید. البته برنامه های تیم ملی بسیار فشرده است و ما در ماه های پایانی سال ۹۱ و سه ماه ابتدایی سال ۹۲ بازی های بسیاری در رده باشگاهی و ملی پیش رو داریم. در مجمع به نظرم برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا درست نیست.
خبرنگاری در خصوص اینکه به نظر می رسد نفرات که جلسات را ترک کردند تنها به خاطر مشکل بازنشتگی نبود و مسائل دیگری هم در میان بود، سوال کرد که بهروان در پاسخ گفت: فکر نمی کنم این افراد با شخص من مشکل داشته باشند. آنها مدیران باشگاه های دولتی و وزارت ورزش بودند. بهتر است از خودشان سوال کنید من با هیچکس مشکلی ندارم.
بهروان در پایان برگزاری مناسب مسابقات و اجرایی کردن برنامه کاهش تعداد تیم های لیگ های مختلف را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد.
کد مطلب: 12214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *