۰
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴

بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب

بیشتر رسانه‌های مهم جهان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران را پوشش داده و اقدام به پخش زنده این مراسم کردند.
بیشتر رسانه‌های مهم جهان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران را پوشش داده و اقدام به پخش زنده این مراسم کردند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ضمن پوشش لحظه به لحظه نماز جمعه امروز تهران نوشت: رهبر عالی ایران که برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۲ نماز جمعه تهران را برپا می کرد گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ دلقکی است که تنها به حمایت از مردم ایران تظاهر می کند. آیت الله خامنه ای حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا دانست.
خبرگزاری انگلیسی رویترز اعلام کرد، آیت الله "علی خامنه ای"، رهبر عالی ایران، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفتند، حملات موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق "سیلی به صورت" آمریکا و نشان دهنده حمایت الهی از جمهوری اسلامی است.
بر اساس این گزارش، آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: این که ایران این قدرت و توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این گونه سیلی بزند، نشان دهنده دست قدرت الهی و "ایام الله" است.
روزنامه نیویورک تایمز با هزاران نفر خواندن نمازگزاران امروز نوشت که این مراسم به گونه ای طرح ریزی شده بود تا تصویری از قدرت و اتحاد نمایش دهد. این روزنامه آمریکایی افزود: یک بنر از هواپیمای (اوکراینی) در میان تصاویر بزرگ ژنرال سلیمانی آویزان شده بود، پرچم های آمریکا روی زمین پهن شده و سربازان تصاویر سلیمانی و سربندهای الله اکبر را بین شرکت کنندگان توزیع می کردند.
خبرگزاری فرانسه نیز در بازتاب نمازجمعه امروز به نقل از رهبر انقلاب خواهان آن شد که "تراژدی تلخ" سقوط هواپیمای اوکراینی سایه بر ایثار سردار سلیمانی نیاندازد.

بیشتر رسانه‌های انگلیس فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب را که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را دلقک خطاب کردند بازتاب دادند.

گاردین در گزارشی نوشت، رهبر معظم ایران دونالد ترامپ را یک دلقک خواند که تنها وانمود می‌کند که از مردم ایران حمایت می‌کند، در حالی که از پشت به آنها خنجر می‌زند.

این نشریه ادامه داد آیت الله خامنه‌ای عنوان کردند که حضور پرشور مردم در مراسم تشیع جنازه فرمانده ارشد ایران نشان می‌دهد که مردم ایران به رغم تحولات اخیر حامی جمهوری اسلامی هستند.

ایشان یادآور شدند که ترور «بزدلانه» قاسم سلیمانی، فرماندهی موثری را از میدان علیه گروهک موسوم به دولت اسلامی (داعش) حذف کرده است.

گاردین همچنین به فرازهایی از فرمایشات معظم له درباره سقوط هواپیمای اوکراین هم اشاره و عنوان کرد که ایشان این حادثه را رویدادی تلخ خواند که مردم ایران را اندوهگین در حالی که دشمنان را خرسند کرد. ایشان عنوان کرد که دشمنان موضوع سقوط هواپیما را دستاویز قرار دادند تا سپاه پاسداران را زیر سئوال ببرند.

این نشریه انگلیسی همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب درباره برجام و فعال شدن مکانیسم حل اختلاف توسط سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان را بازتاب داد و نوشت: رهبر ایران یادآور شد کشورهایی غربی بسیار ضعیف‌تر از آن هستند که ایرانیان را به زانو دربیاورند. ایشان یادآور شدند که ایران برای مذاکره آمادگی دارد اما نه با آمریکا.

به نوشته گاردین، مراسم نماز جمعه امروز با حضور هزاران نمازگزاری برگزار شد که شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا سر می دادند.

تارنمای شبکه‌ بی‌بی‌سی هم در گزارشی نوشت: این برای اولین بار در ۸ سال گذشته است که رهبر ایران، مراسم نماز جمعه را هدایت می‌کند. آخرین بار ایشان در سال ۲۰۱۲ به مناسبت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب در نماز جمعه شرکت کرد.  

شبکه‌های رادیویی پرطرفدار ال‌بی‌سی، آی‌تی‌وی، اسکای نیوز و سایر رسانه‌های گروهی انگلیس محورهای مشابهی از بیانات رهبر معظم انقلاب را بازتاب دادند.
تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ و نشریان آلمانی فوکوس و اشپیگل نیز به پوشش این مراسم پرداختند.
تارنمای شبکه اقتصادی آمریکایی سی ان بی سی نیز به نقل از رهبر انقلاب نوشت که آمریکا ماهیت تروریستی خود را در ترور فرمانده نیروی قدس نشان داد و این ترور مایه ننگ دولت آمریکا است.
خبرگزاری روس اسپوتنیک، پرس اسوسییشن انگلیس و شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارش هایی به پوشش مراسم امروز پرداختند.


بارتاب خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آسیایی

شبکه خبری العربیه نوشت: (آیت الله) علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه در اولین خطبه نماز جمعه پس از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) گفت، روزی که ایران به مواضع آمریکا در عراق حمله کرد، "روز خدا(یوم الله) " و "ضربه ای به وجهه آمریکا" بود.

رهبر عالی ایران همچنین افزود اعتراضات در ایران بخاطر حمله به هواپیمای اوکراینی با هدف به حاشیه بردن ترور سردار سلیمانی بوده است.  

این شبکه سعودی ادامه داد: رهبر عالی ایران ترور سلیمانی را یک رسوایی برای دولت آمریکا خواند و افزود که میلیون ها نفر در ایران و هزاران نفر در عراق پس از ترور سردار سلیمانی عزاداری کردند.  

به نوشته العربیه، (آیت الله) خامنه ای گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک دلقک است که وانمود به حمایت از ایرانی ها می کند اما به آنان خیانت می کند.

العربیه ادامه داد: سخنرانی رهبر ایران در بحبوحه سقوط اتفاقی هواپیمای مسافربری اوکراینی و افزایش تنش ها با آمریکا انجام شد. وی آخرین خطبه خود را در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ماه ۹۰) انجام داد درحالیکه اسرائیل را یک غده سرطانی خواند و وعده حمایت از مقابله گران با اسرائیل را داد. رهبر ایران نسبت به حملات آمریکا به ایران بخاطر برنامه هسته ای هشدار داد و گفت آمریکا ۱۰ برابر خسارت خواهد داد.  

الجزیره هم به نقل از رهبر انقلاب نوشت: سیلی سپاه به آمریکا ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

رادیو النور و تلویزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان، سخنان رهبری را کامل پخش کردند.

خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران در شبکه «تی. آر. تی» ترکیه هم بازتاب داشت این شبکه به نقل مقام معظم رهبری اعلام کرد آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام‌الله است.

 آیت الله خامنه ای افزود:  ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است.

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین هم در گزارشی ضمن بازتاب سخنان آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه امروز تهران به نقل از رهبری نوشت ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران "عمل ناجوانمردانه" ای بود که به اعتبار آمریکا آسیب رساند.

گزارش می افزاید رهبر ایران تاکید کردند آمریکایی ها نتوانستند در میدان نبرد با سردار سلیمانی روبرو شوند به همین دلیل مجبور شدند او را مخفیانه و پنهانی به شهادت برسانند.

رهبر ایران بیان کردند شلیک موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های ایالات متحده در عراق، واکنشی به شهادت سردار سلیمانی و ضربه ای بزرگ به هیبت آمریکا بود.
شینهوا می افزاید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از بیانات امروزشان از اقدام اخیر انگلیس، فرانسه و آلمان برای فعال کردن مکانیزم حل اختلاف در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران انتقاد کردند.
رهبر ایران تاکید کردند مقامات ایران نباید در مذاکرات هسته ای به این کشورهای اروپایی اعتماد کنند زیرا مذاکرات آنها با فریب همراه است این دولت های حقیر در انتظار به زانو در آوردن ملت ایران هستند اما کوچک تر از آنند که ایران را به زانو در آورند.
مقام معظم رهبری با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از مقامات ایران خواستند در مورد این سانحه دردناک تحقیق کنند و ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان افزودند لازم است از تکرار چنین حوادث فاجعه آمیز جلوگیری شود.
سایر رسانه های چین از جمله «سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین، «سی سی تی وی» تلویریون دولتی چین و رسانه های دیگر مانند گلوبال تایمز، چاینا دیلی و پیپل دیلی هم به بازتاب بیاناتات مقام رهبری در نماز جمعه امروز پرداختند.
 این شبکه نوشت که  رهبر ایران در مورد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت این حادثه تلخی بود که دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند.

روزنامه انگلیسی زبان «داون»  پاکستان به نقل از اظھارات حضرت آیت الله خامنه ای در نماز جمعه تھران نوشت: رھبر عالی ایران به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به حمله آمریکا و ترور سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و حادثه سقوط ھواپیمای اوکراینی را نیز تلخ دانست.

در این گزارش به نقل از مقام معظم رھبری آمده است: همان اندازه که مردم ایران از حادثه هواپیما غصه خوردن دشمنان آنان خوشحال شدند.

داون نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای گفت که غربی ھا خیلی ضعیف تر ھستند که بتوانند ایرانیان را به زانو درآورند. ایران مایل به مذاکره است اما نه با آمریکا.

نشریه " تایمز او ایندیا" هند روز جمعه در بازتاب سخنان آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که دونالد ترامپ یک دلقک است که فقط ادعای حمایت از مردم ایران را می کند.
وی افزود: ترامپ  به ملت ایران خیانت خواهد کرد و از پشت به آنها ضربه خواهد زد. رهبر عالی ایران در خصوص ترور سردار سلیمانی گفت:  آمریکا در میدان با او روبرو نشد و سردار سلیمانی را دزدانه و بزدلانه ترور کرد. آمریکا خود به این اقدام اعتراف کرد که این امر سبب روسیاهی آمریکا در منطقه شد.
آیت الله خامنه ای  سقوط هواپیمای اوکراینی را یک "حادثه بسیار تلخ" توصیف کرد و گفت: همان اندازه ای که ما از حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم بر دل ما فرود آمد، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. دشمنان ایران قصد داشتند با تکیه بر این حادثه نیروهای مسلح و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.
رهبر عالی ایران همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی از جمله آمریکا نخواهند توانست ملت ایران را به زانو درآورند. ایران خواهان مذاکره است اما با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

سایر رسانه های هند مانند هندوستان تایمز، ان دی تی وی و خبرگزاری ای ان آی نیز اظهارات آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را منعکس کردند.

 بسیاری از رسانه های عراق هم همزمان با خطبه های نماز جمعه تهران سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب دادند.

تارنمای «المسله» با انتشار بخش های مهمی از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت که واکنش موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ابهت آمریکا را شکست.

این رسانه همچنین آن بخش از سخنان رهبری را در خطاب به اعراب که بیان فرمودند دشمنان ما و شما با هزینه عقب ماندگی ما و شما به پیشرفت خود ادامه می دهند را از مهمترین فرازهای سخنان معظم له توصیف کرده است.

تارنمای شبکه   «السومریه نیوز» نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب ترور سپهبد شهید سردار سلیمانی را ننگ آمریکا دانست.  

السومریة نیوز ادامه داد که رهبر ایران وقایع دو هفته‌ پیش را از رخدادهای مهم توصیف کردند که باید از آنها درس گرفت، اتفاقی که با خون شهید سلیمانی افتاد یکی از روزهای خدا است.  

«الغد نیوز»  نیز دیگر رسانه عراقی بود که سخنان رهبر معظم انقلاب را در صدر اخبار خود بازتاب داد.  

این رسانه آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند توانایی جمهوری اسلامی ایران در زدن نیروهای استکبار به معنای این است که خدا با ماست را برجسته کرده است.  

شبکه های تلویزیونی عراق نیز امروز همزمان با آغاز خطبه های نماز جمعه تهران اقدام به پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری کردند.
کد مطلب: 122151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *