کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشای اطلاعات افراد از طریق عکسهایشان

29 دی 1398 ساعت 15:34

یک استارتاپ آمریکایی، نوعی اپلیکیشن ابداع کرده که می‌تواند اطلاعات و مشخصات شخصی افراد را از روی عکس آنها مشخص کند.


یک استارتاپ آمریکایی، نوعی اپلیکیشن ابداع کرده که می‌تواند اطلاعات و مشخصات شخصی افراد را از روی عکس آنها مشخص کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، اگر یک غریبه بتواند عکس شما را در پیاده‌رو ببیند و سپس با استفاده از یک اپلیکیشن، نام، نشانی و سایر مشخصات شما را کشف کند، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ یک استارتاپ آمریکایی موسوم به "کلییرویو ای‌ال"(Clearview AI) با ارائه اپلیکیشن جدیدی، این کار را ممکن کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این اپلیکیشن در حال حاضر مورد استفاده صدها سازمان قانونی آمریکا از جمله اف‌بی‌آی قرار دارد.
این اپلیکیشن طی فرآیند کار خود، یک عکس را با بیش از سه میلیارد عکس موجود در پایگاه داده "کلییر ویو" مقایسه می‌کند که از سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک و یوتیوب گردآوری شده‌اند؛ سپس، آنها را با یکدیگر مطابقت می‌دهد تا مشخص کند که تصاویر در اصل از کجا آمده‌اند. با وجود چنین فرآیندی، نام افراد به سادگی کشف می‌شود و اطلاعات دیگر او نیز به دست می‌آیند.
گستره وسیع پایگاه داده‌های کلییر ویو، دیگر پایگاه‌های داده مورد استفاده سازمان‌های قانونی را بی‌فایده جلوه می‌دهد. پایگاه داده‌های سازمان اف‌بی‌آی که تصاویر گذرنامه و بیمه راننده را در بر دارد، یکی از بزرگترین پایگاه داده‌ها است که بیش از ۶۴۱ میلیون تصویر از شهروندان آمریکا را شامل می‌شود.
اپلیکیشن کلییر ویو، در حال حاضر در دسترس عموم قرار ندارد اما سازندگان آن پیش‌بینی می‌کنند که این امکان در آینده فراهم خواهد شد.
ماموران در این باره گفتند که از اپلیکیشن کلییر ویو برای حل مشکلات مربوط به جرائم گوناگون استفاده کرده‌اند اما مدافعان حریم خصوصی شهروندان هشدار داده‌اند که این اپلیکیشن می‌تواند مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار بگیرد. آنها باور دارند که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور کلی می‌توانند وسیله‌ای برای نظارت گسترده باشند.
مقررات مربوط به فناوری تشخیص چهره در آمریکا در حال حاضر نامشخص است. تعداد کمی از شهرهای آمریکا از جمله سان فرانسیسکو، استفاده از فناوری تشخیص چهره را ممنوع کرده‌اند اما هنوز هیچ قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد.
کلییر ویو و اف‌بی‌آی هنوز پاسخی به این اظهارات ارائه نداده‌اند.


کد مطلب: 122289

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/122289/افشای-اطلاعات-افراد-طریق-عکسهایشان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir