۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۵

جدایی‌طلبان چین علیه اسد می‌جنگند

رسانه های رسمی چین اعلام کرده اند که افراد تجزیه طلب در منطقه مسلمان نشین این کشور یعنی منطقه "سین جیانگ" در کنار القاعده و گروه های افراط گرای مخالف دولت دمشق هم اکنون در سوریه در حال جنگ هستند.
به گزارش عصر ایران، روزنامه رسمی گلوبال تایمز چین امروز دوشنبه در گزارشی نوشت که افراط گرایانی از اقلیت "ایغور" چین از ماه می گذشته تاکنون برای پیوستن به پیکارجویان مخالف به سوریه می روند.
در این گزارش به نقل از یکی از سازمان های مبارزه با تروریسم در چین آمده است: گروه های مخالف حکومت چین در منطقه سین جیانگ، به سفر اعضای خود به سوریه کمک می کنند.
راستی آزمایی این خبر امکان پذیر نیست و منابع نزدیک به مخالفان دولت چین یا مسلمانان این کشور در این باره سخنی نگفته اند.
منطقه سین جیانگ واقع در شمال غربی چین تا کنون بارها صحنه اعتراضات خیابانی مسلمانان این منطقه و درگیری آنها و پلیس بوده است.
وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که این گزارش را در اختیار دارد و خواستار همکاری بین المللی بیشتری برای مقابله با گروه های مخالف در سین جیانگ شد.
سوریه از ۱۹ ماه پیش تا کنون صحنه درگیری هایی میان ارتش این کشور و گروه های مخالف است. شمار زیادی از افراط گرایان اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی از جمله فرانسه و بریتانیا به سوریه آمده اند تا در کنار مخالفان مسلح علیه دولت دمشق بجنگند.
این برای نخستین بار است که از حضور افراط گرایان اسلامی چین در اقدامات نظامی خارج از این کشور خبری منتشر می شود.
اهالی منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین جیانگ چین، ترک های ایغور هستند. دولت ترکیه نیز به طور سنتی با آنها ارتباط نزدیکی دارد و شماری از فعالان مخالف حکومت پکن از منطقه سین جیانگ در ترکیه زندگی می کنند.
چین در کنار روسیه و ایران مهمترین حامیان حکومت سوریه در بحران این کشور به شمار می رود.
چین همچنین به همراه روسیه تاکنون سه مرتبه به پیش نویس قطعنامه هایی علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی مخالف داده و مانع از تصویب شدند.
کد مطلب: 12231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *