۰
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴

بررسی سهم ۳عامل منشاء بوی نامطبوع تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ضمن اشاره به افتتاح سیستم پایش آنلاین در سه واحد صنعتی استان تهران همزمان با هفته هوای پاک گفت: صنایع باید با استفاده از فناوری نوین و رعایت نکات محیط زیستی ضمن حفظ سلامت مردم به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ضمن اشاره به افتتاح سیستم پایش آنلاین در سه واحد صنعتی استان تهران همزمان با هفته هوای پاک گفت: صنایع باید با استفاده از فناوری نوین و رعایت نکات محیط زیستی ضمن حفظ سلامت مردم به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند.
به گزارش ایسنا، محمد تقی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح محیط زیستی در شهرستان ری با اشاره به گرامیداشت هفته هوای پاک اظهار کرد: از جمله اقدامات مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پایش صنایع مجاور پایتخت از جمله پالایشگاه تهران است و از امروز با افتتاح سیستم آنلاین در سه واحد صنعتی، محیط زیست استان تهران می‌تواند بصورت آنلاین شرایط محیط زیستی این واحدها را رصد کند و این امر کمک بزرگی به بهبود شرایط زیست محیطی می‌کند.
وی با بیان اینکه صنایع باید با استفاده از فناوری نوین و رعایت نکات محیط زیستی ضمن حفظ سلامت مردم به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند، گفت: برخی واحدهای صنعتی نیز به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی از اداره کل محیط زیست استان تهران اخطار دریافت کرده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.
تقی‌زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که منشاء بوی نامطبوع پایتخت چیست؟ گفت: جلسه‌های متعددی با حضور همه دستگاه‌های مرتبط برای بوی نامطبوع تهران برگزار شد و در نهایت عامل این بو مجتمع پردازش پسماند آراد کوه، مجموعه دام گستر و فاضلاب شهری که در جنوب تهران وجود دارد، تشخیص داده شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه یک مجموعه دانشگاهی در این زمینه مطالعه و تحقیق می‌کند، افزود: هدف از تشکیل این مجموعه علمی بررسی سهم هر یک از این واحدها در انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.
تقی‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد آلاینده‌های هوای تهران مربوط به وسایل نقلیه موتوری است، بیان کرد: اقدامات موثری در راستای بهبود شرایط استان تهران از جمله توسعه فضای سبز و نوسازی ناوگان حمل ونقل در نظر گرفته شده است.
در ادامه این افتتاحیه حسین توکلی کجانی - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری - با اشاره به اینکه آلایندگی‌های محیط زیستی این شهرستان افزون بر ساکنانش، بر سلامت شهروندان تهرانی نیز تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: محیط زیست استان تهران باید برای شهرستان ری برنامه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین محیط زیست شهرستان ری با توجه به وسعت ۲۲۰۰ کیلومتر مربعی و تراکم زیاد واحدهای صنعتی شهرستان باید ارتقاء پیدا و نیروی انسانی و امکانات این اداره نیز  توسعه پیدا کند.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه ری به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در جنوب تهران از سنوات گذشته مورد توجه برنامه‌ریزان صنعت کشور بود، گفت: سیاست‌گذاران باید در کنار توسعه واحدهای صنعتی به مسایل محیط زیستی شهرستان نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان ری امروز به دلیل سیاست‌های توسعه‌ای اشتباه گذشته در کانون آلایندگی‌ها قرار گرفته‌اند، افزود: باید واحدهای صنعتی فعال شهرستان به توسعه فضای سبز و رعایت الزامات محیط زیستی اهتمام ویژه داشته باشند.
توکلی کجانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرک انرژی استان تهران در قالب پالایشگاه تهران در شهرستان ری مستقر است، بیان کرد: تمامی واحدهای تولیدی در این شهرک باید به توسعه فضای‌ سبز و ایجاد کمربندی سبز در اطراف کارخانه هایشان توجه ویژه داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ادامه داد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای شهرستان ری عموما بالاتر از سایر مناطق کلان شهر تهران است باید اعتبارات مناسبی در این‌باره برای این شهر در نظر گرفته شود.
در ادامه زهره عبادتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری نیز با بیان اینکه دو پروژه افتتاح شده امروز مربوط به نصب سیستم‌های پایش لحظه‌ای واحدهای صنعتی است، اظهارکرد: با نصب سیستم پایش لحظه‌ای که از الزامات قانون هوای پاک هم هست محیط زیست می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز گازهای خروجی از دودکش این واحدها را رصد و بر شرایط محیط زیستی آنها نظارت کامل داشته باشد.
وی در ادامه به افتتاح سیستم فیلتراسیون  یک واحد ذوب آلومینیوم نیز اشاره کرد و گفت: نصب این سیستم در واحدهای ریخته گری می‌تواند از انتشار حجم زیادی از گازهای آلاینده و ذرات گرد و غبار به محیط زیست جلوگیری کند.
عبادتی در پایان با بیان اینکه محیط زیست شهرستان ری گشت و پایش‌های واحد های صنعتی مستقر در حوزه شهرستان را بطور مستمر انجام می‌دهد، تصریح کرد: با واحدهای صنعتی در صورت وجود آلودگی و عدم رعایت الزامات محیط زیستی برابر قانون برخورد می‌شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران، سامانه پایش لحظه‌ای بر روی بویلرهای کارخانه نفت بهران با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و نصب دو سامانه پایش لحظه‌ای بر روی کوره‌های شرکت ایرانول با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در باقرشهر و  همچنین سیستم فیلتراسیون کارخانه ذوب آلومینیوم آمیژه با اعتبار ٥٠ میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید.
کد مطلب: 122362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *