۰
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳

اعزام دارندگان فیش اردیبهشت86به حج تمتع

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت از اعزام متقاضیان دارای فیش ثبت نام تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۳۸۶ برای سفر به حج تمتع ۱۳۹۹ خبر داد.
- معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت از اعزام متقاضیان دارای فیش ثبت نام تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۳۸۶ برای سفر به حج تمتع ۱۳۹۹ خبر داد.
اکبر رضایی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی های به انجام رسیده و سهمیه موجود، ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از اوایل تیر سال آینده برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد در حدود پنج هزار نفر را نیروهای ستادی، پزشکی، امداد، اجرایی، خدمات و غیره تشکیل خواهند داد، افزود: در این ارتباط با توجه به مذاکرات صورت گرفته میان مسئولان ایران و عربستان تفاهمنامه نهایی با حفظ عزت، امنیت و کرامت زائران ایرانی به امضا رسیده و پیگیری برای افزایش سهیمه اعزام همچنان ادامه دارد.
رضایی با تاکید بر اینکه برنامه اعزام حج تمتع دقیقا زمانبندی و حساب شده است، گفت: فراخوان اعزام اولویت های پس از نیمه اول اردیبهشت ۸۶ نیز اعلام خواهد شد.
معاون سازمان حج اظهار داشت: در این صورت متقاضیانی که مشمول به تشرف هستند به صورت پلکانی و جدول زمانبندی در قالب اولویت بندی اعلام و اعزام می شوند.
رضایی تصریح کرد: همچنین در صورت افزایش هرگونه سهمیه اعزام به حج از سوی عربستان، اعزام مربوطه براساس اولویت اعلام شده به انجام خواهد رسید.
معاون سازمان حج در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه برای تامین ارز برای زائران چه تمهیداتی تدارک دیده شده، گفت: هرگونه تامین ارز زائران سفر حج براساس دستورالعمل و ضوابط بانک مرکزی اعلام و اقدام خواهد شد.
وی همچنین در خصوص صدور روادید زائران تصریح کرد: امسال نیز همانند سال گذشته ویزای زائران به صورت الکترونیکی صادر و در اختیار کاروان ها قرار خواهد گرفت.
رضایی اظهار داشت: یکی از نکات مورد توجه با مسئولان عربستان بحث و تبادل نظر در خصوص رفع برخی مشکلات اجرایی از قبیل حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و غیره بود که خوشبختانه در تفاهمنامه امسال مورد تاکید خاصی قرار گرفت.
 وی با بیان اینکه حفظ عزت، امنیت و کرامت زائران ایرانی از مهمترین موضوعات مورد بحث و تبادل نظر بود، گفت: در آینده نزدیک فراخوان متقاضیان واجد شرایط برای نام نویسی در کاروان ها اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: به همین منظور از دارندگان فیش های ثبت نام اعزام به حج تمتع می خواهیم هر چه سریع تر با مراجعه به سامانه سازمان حج و زیارت نسبت به، به روزرسانی اطلاعات فردی خود اقدام کرده و کد رهیگیری دریافت کنند.
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی اعزام به حج تمتع در نوبت اعلام به سر می برند، گفت: بر اساس تفاهمنامه به امضا رسیده سال آینده نیز همانند سال جاری تیم دیپلمات های ایرانی برای انجام امورات زائران به همراه اعزام اولین کاروان به عربستان می روند.
کد مطلب: 122396
برچسب ها: حج تمتع
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *