۰
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

22بهمن لیست نهایی نامزدهای تهران اعلام میشود

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بابیان اینکه چشم دشمنان ما به دوم اسفندماه است و حضور پرشور مردم در انتخابات، توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند، گفت: لیست نهایی کاندیداهای استان تهران ۲۲ بهمن منتشر می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران بابیان اینکه چشم دشمنان ما به دوم اسفندماه است و حضور پرشور مردم در انتخابات، توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند، گفت: لیست نهایی کاندیداهای استان تهران ۲۲ بهمن منتشر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس ، شکر اله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات در شهرستان قرچک، اظهار کرد: کار انتخابات به مرحله حساس خود رسیده و مقدمات پشت سر گذاشته‌شده و ۳۷ هیئت اجرایی در استان تهران تشکیل شد.
وی با بیان اینکه مرحله ثبت‌نام داوطلبین انجام شد و درنهایت مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت صورت پذیرفته است، افزود: تشکیل هیئت‌های اجرایی در استان تهران و شهر تهران کار آسانی نبود اما با همدلی موجود این مهم انجام شد.
حسن بیگی بابیان اینکه هر تعامل و هماهنگی باید بر مبنای قانون باشد، گفت: لیست نهایی کاندیداهای استان تهران ۲۲ بهمن منتشر می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه وظایف ذاتی فرمانداران برگزاری انتخابات است و وظیفه ملی ما بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اخیر به اهمیت موضوع انتخابات اشاره کردند و ما باید در این یک ماه باقی‌مانده تلاش‌ها را بیشتر کنیم تا با هماهنگی موجود در تمام شهرستان‌ها انتخابات سرنوشت‌ساز دوم اسفندماه را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه نتایج بررسی اولیه صلاحیت‌ها اعلام شد، بیان کرد: انتخابات خبرگان رهبری نیز دارای اهمیت است و دارای حساسیت ویژه است و تأیید صلاحیت ۱۶ داوطلب انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران انجام‌شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات ابلاغی از وزارت کشور کار احراز صلاحیت داوطلبین شرکت در نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس از مجموع ۱۴۴ داوطلب این دوره در استان تهران تعداد ۷۰ نفر انصراف، ۵۸ نفر عدم احراز صلاحیت و درنهایت صلاحیت ۱۶ نفر تأیید شدند.
حسن بیگی بابیان اینکه چشم دشمنان ما به دوم اسفندماه است، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات ۲ اسفندماه توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند.
وی در پایان کار نمایندگان فرماندار در زمان انتخابات را حساس عنوان کرد و افزود: عوامل اجرایی شعب اخذ رأی نیازمند آموزش هستند اساساً آموزش افراد موضوع بسیار مهمی است.
۱۳۹ شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی در قرچک آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند
بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات وزارت کشور و حساسیت استان تهران در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به‌طور مرتب جلسات استانی و شهرستانی در خصوص برگزاری انتخابات برگزارشده است.
وی افزود: همچنین در خصوص کمبودها و کاستی‌ها و اشتراک تجربیات، ارتباط ما به‌طور مرتب با ستاد انتخابات استان تهران برقرار است و همچنین آخرین قوانین و دستورالعمل‌ها برای اجرا پیگیری می‌شود.
این مسؤول بابیان اینکه تجربیات استان مرتب به شهرستان‌ها منتقل می‌شود و این رویه جای تقدیر دارد، گفت: از اوایل تیرماه جلسات کمیته هماهنگی برگزاری انتخابات در شهرستان قرچک برگزارشده و تاکنون ۱۲ جلسه در شهرستان تشکیل‌شده و امور بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.
فرماندار شهرستان قرچک بیان کرد: هیئت اجرایی بر اساس زمان‌بندی با هماهنگی صورت گرفته تشکیل شد و هشت نفر از معتمدین انتخاب شدند و جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف برگزارشده و ادامه دارد.
وی بابیان اینکه همایش رأی اولی‌ها نیز برگزار خواهد شد، افزود: ۱۳۹ شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی در دوم اسفندماه آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند که از این تعداد ۱۱۴ شعبه شهری و ۲۵ شعبه مختص مناطق روستایی است و از مجموع شعبات دو شعبه سیار است.
خطیبی گفت: تراکم جمعیت ما در شهرستان بالا است، پهنه سرزمینی ۹۰ کیلومتر، ۳۵۰۰ نفر در هر کیلومتر ساکن هستند. آمار مشارکت مردم همیشه در انتخابات ادوار گذشته بالا بوده است و درخواست داریم برای هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته شود و این موضوع در اختیار وزارت کشور است.
فرماندار قرچک بابیان اینکه با هیچ کاندیدایی عهد نبستیم و اجرای مرّ قانون را مورد تأکید قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: فرمانداری به هیچ‌وجه له یا علیه کاندیدایی وارد عمل نخواهد شد و وظیفه‌اش تأمین امنیت انتخابات و زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری است.
وی در پایان بابیان اینکه طرح امنیتی انتخابات تهیه‌شده است و برای ابلاغ و اجرا مصوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی، وحدت و همدلی بین نیروهای اجرایی و نظارت انتخابات رقم خورده و تاکنون بدون هیچ مشکلی امور پیش رفته است.
کد مطلب: 122481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *