۰
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰
یک مسئول:

فرآوری قزل آلا مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت علمی سازمان شیلات ایران بر لزوم توجه به فرآوری ماهی قزل آلا تاکید کرد.
عضو هیئت علمی سازمان شیلات ایران بر لزوم توجه به فرآوری ماهی قزل آلا تاکید کرد.
سعیدی پنجشنبه سوم بهمن ماه در همایش یک روزه تغذیه و پرورش آبزیان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، افزود: باتوجه به اینکه پرورش ماهی قزل آلا در پشت سدهای کشور افزایش یافته است بنابراین برای توسعه صنعت آبزی پروری به ویژه در پرورش قزل آلا باید به فرآوری توجه ویژه شود.
وی با اشاره به رتبه اول آذربایجان غربی در تولید آبزیان دربین استان های غیر ساحلی کشور تصریح کرد: استان با تولید سالانه بیش از ۷۵۰۰ تن انواع آبزی یک جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
سعیدی بحث غذا را یک چالش برای صنعت آبزی پروری کشور اعلام و اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد هزینه تولید یک کیلوگرم ماهی مربوط به غذا است که یک عامل بازدارنده محسوب می شود و پرورش دهندگان کشور در این زمینه با مشکل اساسی مواجهه هستند.
عضوهیئت علمی سازمان شیلات ایران به مشکلات صنعت آبزی پروری کشور اشاره و یاد آورشد: بحث تکثیر و عدم واردات تخم، فرآوری، بسته بندی و شناسایی بازار مصرف از جمله چالش ها و مشکلات حوزه آبزی پروری کشور است.
به گزارش ایسنا، سعیدی افزود: برای رشد و توسعه صنعت آبزی پروری استان باتوجه به شرایط آبی و پتانسیل های موجود باید اتحادیه آبزیان آذربایجان غربی را احیا کرد.
کد مطلب: 122558
برچسب ها: ماهی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *