۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۵

اسامی امضاکنندگان طرح سؤال منتشر شود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان خانه ملت خواستار انتشار اسامی امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط هیئت رئیسه مجلس شد.
علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز اعضای این هیئت پرداخت و اظهار داشت: جلسات هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان تقریباً هر هفته تشکیل می‌شود و این هفته که نمایندگان برای سرکشی، به حوزه‌های انتخابیه رفتند، هیئت رئیسه فراکسیون تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.
وی افزود: در این جلسه درباره کارگروه‌هایی که روی طرح‌ها و لوایح کار کارشناسی انجام می‌دهند، صحبت‌هایی مطرح شد تا اقدامات جدی‌تری انجام دهند.
این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس یادآور شد: در این جلسه همچنین درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیز مباحثی مطرح شد، فراکسیون اصولگرایان پیش از این نظر خودش را درباره طرح مذکور اعلام کرده بود و قرار شد مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان هفته آینده جلسه‌ای تشکیل دهد.
وی تصریح کرد: قرار است مجمع عمومی فراکسیون در هفته‌های آینده دیداری با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان داشته باشد، هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان نیز قرار است به زودی دیدارهای جداگانه‌ای با علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه داشته باشد.
«ما امروز برای حل مشکلات اقتصادی کشور، نیازمند ایجاد فضای آرام و حفظ ثبات سیاسی کشور هستیم، برای همین امر لازم است با رؤسای قوا صحبت کنیم چرا که هم‌اکنون فضای بین رؤسای قوا با فضای مورد نیاز برای حل مشکلات مردم تطابق ندارد و تا آنجایی که ممکن است، باید تلاش کنیم تا این فضا در کشور ایجاد شود.»
علی‌اصغر زارعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره از حدنصاب نیفتادن تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور، توضیح داد: فراکسیون اصولگرایان در جلسات هیئت رئیسه، شورای مرکزی و مجمع عمومی، به این جمع‌بندی رسیده بود که در فضای فعلی برای حفظ آرامش جامعه، لازم است مجلس نیز کمک کند تا آرامش در کشور ایجاد شود لذا این فراکسیون طرح سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزرا را به نفع حل مشکلات مردم ندانست و بیانیه‌ای هم در این زمینه قبلاً صادر کرده است.
این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: زمانی که طرح سؤال از رئیس‌جمهور به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد، حدود ۹۶ امضا داشت که فراکسیون اصولگرایان شروع به صحبت با امضاکنندگان این طرح کرد و استدلال فراکسیون برای دوستان توضیح داده شد که حدود ۴۰ نفر امضایشان را پس گرفتند و بعد از جلسه کمیسیون، تعداد امضاها به عدد ۵۶ رسید.
وی ادامه داد: یقیناً امضاهای جدیدی نمی‌تواند وجود داشته باشد و فقط همان افرادی که امضایشان را پس گرفته‌اند، طبق آیین‌نامه می‌توانند طرح سؤال از رئیس‌جمهور را مجدداً امضا کنند تا تعداد امضاها افزایش یابد، ولی ما بعید می‌دانیم کسانی که با آنان صحبت شده و امضایشان را پس گرفتند، مجدداً طرح سؤال از را امضا کرده باشند.
«امروز اظهارنظرهایی را دیدم که برخی اعلام کرده بودند طرح سؤال از رئیس‌جمهور هنوز نصاب دارد، ولی ما می‌خواهیم اسامی امضاکنندگان را اعلام کنند تا معلوم شود چه کسانی هنوز بر امضایشان مصّر هستند و چه افرادی در ابتدا امضا کردند، بعداً پس گرفتند و مجدداً امضا کردند.»
نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین خاطرنشان کرد: این امر هم به نظرم بیشتر فضاسازی است که این فضاسازی‌ها نه به نفع مجلس، نه به نفع دولت و نه به نفع فضای سیاسی و اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد: اعضای هیئت رئیسه مجلس لازم است دقت‌نظر بیشتری در این زمینه داشته باشند.
زارعی افزود: ما با بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان ولایت هم صحبت کردیم و آنان امضایشان را پس گرفتند، آنها استدلال‌های ما را پذیرفتند که در این حرکت نفعی عاید کشور نمی‌شود جز آسیب‌رسانی به حرکتی که امروز در جامعه وجود دارد و کسی نفع خاصی از این موضوع نمی‌برند، لذا آن افراد هم امضایشان را پس گرفتند، اگر همان‌ها مجدداً امضا کنند به عدد ۸۲ می‌رسد و ما بعید می‌دانیم دوستانی که یک بار امضا کردند، بعداً پس گرفتند، مجدداً طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کنند، بنابراین بهتر است هیئت رئیسه مجلس اسامی را منتشر کند تا بدانیم این نمایندگان چه کسانی هستند.
کد مطلب: 12260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *