۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۷

نگراني اوباما از توفان سندي

رئیس جمهور آمریکا ضمن جدی خواندن توفان سندی از تاثیرات توفان بر اقتصاد آمریکا ابراز نگرانی کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باراک اوباما در کنفرانسی خبری درباره توفان سندی براساس گزارش کمیته های اضطراری و کاری مقابله با توفان از شدت برخورد توفان در عصر امروز به وقت محلی خبر داد.
اوباما گفت: بر اساس ماهیت توفان سندی این توفان به آرامی از کشور عبور خواهد کرد و میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی افزود: مهمترین پیام من به مردم این است که به سخنان مقامات محلی و ایالتی خود لطفا گوش دهید.
وی خواستار ترک اجباری خانه و محل زندگی افراد در صورت صلاحدید مقامات محلی و ایالتی شد و گفت: در این صورت تخلیه را به تاخیر نیندازید.
وی توفان را جدی خواند و گفت: توفان می تواند عواقب شدیدی داشته باشد.
مقامات محلی از چند روز پیش آمادگی داشتند و هماهنگی خوبی بین مقامات محلی، فدرال و ایالتی وجود دارد. تیم های امداد و نجات در ایالت های مختلف حضورخواهند داشت.
وی با پیش بینی بروز سیل افزود: قطع برق و اخلال در سیستم حمل و نقل پیش بینی شده است. بر اساس ماهیت توفان تا شدت بادها کم نشود ممکن است این اختلال ها تا چند روز ادامه داشته باشد، همچنین عملیات پاکسازی مناطق و معابر هم طولانی خواهد بود.
اوباما در پایان ضمن تشکر از هماهنگی مقامات محلی، فدرال و ایالتی خواستار جدی گرفتن توفان شد و گفت: در حال حاضر همه منابع لازم برای موارد اضطراری آماده شده است، اما نکته کلیدی این است که همه مردم دستور العمل ها را اجرا کنند.
اوباما در پایان در پاسخ به سوالی در مورد تاثیرات توفان بر انتخابات، گفت: در این مرحله من نگران انتخابات نیستم و نگران تاثیر توفان بر خانواده ها و مردم، و اقتصاد هستم.
کد مطلب: 12277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *