۰
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۸

آمریکا ارسال تسلیحات به عراق را متوقف کرد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا تحویل سلاح از جمله حمایت نظامی از ناوگان هوایی اف-۱۶ عراق را متوقف کرد.
یک رسانه آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا تحویل سلاح از جمله حمایت نظامی از ناوگان هوایی اف-۱۶ عراق را متوقف کرد.
تارنمای خبری آمریکایی « اینساید دیفنس - insidedefense » روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد، براین برکنز (Brian Brackens) یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا این اقدام آمریکا را نگرانی از وضعیت امنیتی در عراق بیان کرده است.
بر اساس اعلام این تارنما، دولت آمریکا تحویل تسلیحاتی همچون موشک‌های «ساید ویندر»، «ماوریک» و دیگر تسلیحاتی که برای ناوگان تازه جنگنده‌های اف-۱۶ عراق مورد نیاز است، به دلیل ناامنی‌های موجود و گروه‌های شبه‌نظامی در آن کشور را متوقف ساخته است.
برکنز اعلام کرده، زمانی که وضعیت در عراق به اندازه کافی امن شد آنگاه ارسال این تسلیحات از سرگرفته می‌شود.
این تسلیحات قرار بود از پایگاهی از «دیتون» در ایالت اوهایو به عراق ارسال شود.
قرارداد تسلیحاتی بین عراق و آمریکا در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) ۲۰۱۶ میلادی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بسته شد که شامل موشک‌های هوا به هوا سایدویندر و موشک‌های هوا به زمین مارویک می‌شد.
آخرین ارسال  از این محموله تسلیحاتی ۱۴ نوامبر(آبان-آذر) به عراق صورت گرفت.
شبکه خبری راشاتودی در گزارشی نوشت: آمریکا که در سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق تجاوز نظامی کرد قصد دارد ارتش این  کشور را بنا بر دکترین و تسلیحات نظامی خود بازسازی کند.
آمریکا در حالی اقدام به تعلیق ارسال تسلیحات نظامی به عراق می‌کند که در پی اقدام تروریستی کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، وضعیت را برای خود در عراق ناامن و وخیم ساخت، بطوری که در پاسخ به این اقدام تروریستی، پایگاه عین‌الاسد محل استقرار ارتش آمریکا در عراق مورد حملات موشکی ایران قرار گرفتند که تاکنون وزارت دفاع آمریکا از آسیب مغزی ۳۴ نظامی خود خبر داده است.
در همین حال یکشنبه ۶ بهمن‌ماه نیز پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آنها به سفارت آمریکا اصابت کرد.
کد مطلب: 122833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *