۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰

۹ میلیارد تومان برای مقبره‌الشعراء تبریز

شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: شهرداری این منطقه، در راستای اجرای پروژه مقبره الشعراء (ضلع شمالی، جنوبی و جنوب غربی) 9 میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است.
 شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: شهرداری این منطقه، در راستای اجرای پروژه مقبره الشعراء (ضلع شمالی، جنوبی و جنوب غربی) 9 میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است.
رضا پاک نهاد، روز پنج شنبه در نشست خبری، با بیان این‌که سازمان عمران شهرداری تبریز مجری پروژه‌ی مقبرالشعرا بوده و در این راستا سه قرارداد با سه پیمانکار مجزا منعقد کرده است، گفت: شهرداری منطقه 1 تبریز در این راستا باِلغ بر ۹ میلیارد تومان برای سه قرارداد، تامین اعتبار کرده است، از این مبلغ، تاکنون یک میلیارد تومان به مجری  پروژه پرداخت کرده است، اکنون سه پیمانکار با تامین مالی شهرداری منطقه‌ 1 تبریز در مقبرالشعرا فعالیت می‌کنند.
وی افزود: مقبرالشعرا در محدوده‌ی منطقه 10 واقع شده ولی براساس مصوبه‌ی برنامه و بودجه‌ی سال 98، شهرداری منطقه 1 تبریز  نسبت به تامین مالی پنج میلیارد تومانی آن تعهد کرده است.
وی با بیان این‌که منطقه یک از مناطق برخوردار شهرداری تبریز محسوب می‌شود، گفت: این منطقه از لحاظ وسعت جزو بزرگ‌ترین مناطق واز لحاظ تراکم جمعیت نیز دارای رتبه‌ی دوم در بین مناطق 10 گانه‌ی شهرداری است.
پاک نهاد با اشاره به پروژه‌های شهرداری منطقه یک تبریز در سال ۹۸، افزود: پروژه‌ی آسفالت معابر در قالب لکه گیری معابر اصلی و فرعی، آسفالت اساسی  و درز گیری آسفالت معابر انجام شد، همچنین توجه ویژه به فضای سبز نیز جزو برنامه‌های شهرداری است که در این راستا عملیات عمرانی شش پارک محله‌ای آغاز شده و از این تعداد عملیات عمرانی دو پارک محله‌ای به اتمام رسیده است.
وی با تاکید بر محله محور بودن پروژه‌های شهرداری منطقه 1 تبریز، افزود: شهرداری منطقه‌ی 1 تبریز در حوزه‌ی خدمات شهری و عمرانی مناطقی از جمله شهرک ولیعصر، پیرامون ولیعصر و ضلع شرقی ایده‌لو تا ملازینال و یوسف آباد فعالیت می‌کند و امسال شهرداری در این مناطق اقدامات موثری در زمینه‌ی آسفالت‌ریزی انجام داده است.
وی ادامه داد: شهرداری منطقه 1 تبریز با  توزیع ۲۹هزار تن آسفالت، توانسته رتبه اول را در بین مناطق دهگانه شهرداری تبریز کسب کند.
شهردار منطقه 1 تبریز با بیان این‌که پنج محور گردشگری در شهر تبریز تصویب شده است، گفت: مقرر شده هر سال شهرداری هر منطقه، فعالیت‌هایی را در راستای گردشگری انجام دهند، در همین راستا طی سال آتی، کوچه‌ی شاعر نامی پروین اعتصامی با تبدیل به پیاده راه به عنوان بخشی از محور پنجم گردشگری تبریز محسوب می‌شود، اگر شرایط جوی مساعد باشد عملیات سنگ فرش آن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به بودجه ی شهرداری منطقه 1 تبریز، گفت:  طبق برنامه ریزی و مسئولیت شناسی تلفیق، بودجه‌ شهرداری منطقه 1، 45 درصد و در حوزه‌ی عمرانی نیز ۳۵ درصد محقق شده است.
وی با تاکید براستفاده‌ی 100 درصدی از بسترهای الکترونیکی توسط شهرداری منطقه 1، افزود: طی شش ماه گذشته دستور یا نامه‌ای را با خودنویس خود به تحریر نیاورده‌ام، هر نامه‌ی اداری در اتوماسیون اداری شهرداری ثبت و پیگیری آن نیز در بستر الکترونیکی انجام می‌شود.
شهردار منطقه 1 تبریز اعتماد به شهرداری را جزو بیشترین مطالبه‌ی مردمی دانست و گفت: معتقدم ریشه‌ی این بی اعتمادی نیز به اطلاعات‌ ناکافی بازمی‌گردد، چراکه علی رغم این همه تلاش در حوزه‌ی اطلاع رسانی بخشی از مردم اطلاعات دقیقی از شهرداری ندارند و مردم آنگونه که باید با وظایف، حق و حقوق شهرداری و شهروندان آشنا نیستند.
کد مطلب: 122945
برچسب ها: تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *