۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۵
دكتر احمدی‌نژاد در دیدار فرستاده ویژه رییس‌جمهور پاكستان:

ابراز تمایل ایران به مبادله تهاتر با پاکستان

همه دستاوردها و توانمندی‌های ایران متعلق به ملت پاكستان است، افزود: ملت ایران پیشرفت و اقتدار پاكستان را پیشرفت و اقتدار خود می‌داند و تمایل بسیاری دارد تا در ازای در اختیار قرار دادن دستاوردهای علمی و فناوری خود به پاكستان از محصولات این كشور استفاده كند.
ابراز تمایل ایران به مبادله تهاتر با پاکستان
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه یكشنبه در دیدار فرستاده ویژه رییس‌جمهور پاكستان با بیان اینكه ایران و پاكستان دو همسایه، برادر و دو كشور بزرگ با امكانات وسیع و ظرفیت‌های همكاری گسترده هستند، اظهار داشت: اینها همه نعمت‌های خدا هستند و شكر این نعمت‌ها در این است كه از این نعمت‌ها به درستی استفاده كنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینكه همه دستاوردها و توانمندی‌های ایران متعلق به ملت پاكستان است، افزود: ملت ایران پیشرفت و اقتدار پاكستان را پیشرفت و اقتدار خود می‌داند و تمایل بسیاری دارد تا در ازای در اختیار قرار دادن دستاوردهای علمی و فناوری خود به پاكستان از محصولات این كشور استفاده كند.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه ایران تهاتر را یكی از بهترین روش‌های مبادله تجاری می‌داند، بر تمایل كشورمان برای استفاده از این شیوه در مراودات تجاری با پاكستان تأكید كرد و اظهار داشت: در این روش همه سود ناشی از تجارت نصیب طرفین شده و بانك‌های غربی نیز بدون زحمت از سود جابه‌جایی این مبادلات بهره مند نخواهند شد.

رییس‌جمهور با اشاره به حجم حدود ۸۰ میلیارد دلاری واردات سالانه كالا از سوی ایران تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران ترجیح می‌دهد هر مقدار از این میزان كالا را كه مقدور باشد، از پاكستان وارد كند تا سود آن به جیب برادران و دوستان پاكستانی برود و از سوی دیگر آمادگی دارد، صادرات انرژی و برق و سایر مصنوعات و دستاوردهای علمی و فناوری پاكستان را تا حد ممكن افزایش دهد.

فرستاده ویژه رییس جمهور پاكستان نیز در این دیدار با بیان اینكه پاكستان سیاست گسترش روابط و همكاری‌ها با ایران را در چارچوب یك سیاست تعریف شده منطقه‌ای دنبال می‌كند، گفت: پاكستان گسترش مراودات با ایران را در اولویت سیاست‌های توسعه همكارهای منطقه‌ای خود می‌داند و همواره قدردان كمك‌های ایران برای پیشرفت خود است.

کد مطلب: 123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *