۰
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳

سقوط آزاد بازارهای مالی چین

با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا، بازارهای بورس و ارز چین دچار ریزش شدیدی شدند.
با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا، بازارهای بورس و ارز چین دچار ریزش شدیدی شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شاخص "سی اس آی ۳۰۰" بورس شانگهای که از آن به عنوان اصلی ترین شاخص بورسی چین نام برده می‌شود در معاملات امروز سقوط سنگین   ۷.۹۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۶۸۴.۸۰ واحد بسته شد. این سقوط شدید که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی سابقه بود پس از آن صورت گرفت که تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۳۶۱ نفر رسید که ۳۶۰ نفر در چین و یک نفر نیز در فیلیپین بوده است.
در بین نمادهای مختلف، بخش های مالی، بانکی و شرکت های هواپیمایی شاهد بیشترین ریزش بودند. تخمین زده می‌شود تاکنون حدود ۱۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده باشند. شمار زیادی از شهرهای چین تعطیلات سال نو چینی را با هدف کاهش شتاب شیوع بیماری تا نهم فوریه ( شش روز دیگر) تمدید کرده اند. هم چنین بخش زیادی از شرکت ها از کارکنان خود خواسته اند در منزل باقی بمانند و از آنجا کارهای اداری را انجام دهند.
لی شو وی، کارشناس بازار در موسسه " وان د فو" گفت: حدس زدن رفتار معامله گران خیلی سخت شده است. تقریبا غیرممکن است که بدانیم بیماری تا کجا پیش خواهد رفت و این باعث شده است تا معامله گران با تجربه تر رویکرد صبر و انتظار را در پیش گیرند.
از سوی دیگر بازار ارز چین نیز دچار زلزله شدیدی شد و محدوده مقاومتی مهم هفت یوانی در برابر دلار پس از ماه ها شکست. در معاملات ارزی شانگهای، امروز هر دلار به ازای ۷.۰۱۱ یوان، هر یورو به ازای ۷.۷۶۳ یوان، هر پوند به ازای ۹.۲۱۵ یوان و هر فرانک سوئیس به ازای ۷.۲۶۳ یوان مبادله شد.
علاوه بر لغو پروازهای بسیاری از شرکت های هواپیمایی به چین، برخی از کشورها نظیر آمریکا و استرالیا اعلام کرده اند مسافران برگشته از چین را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند کرد. انتظار می‌رود تعطیلی طولانی کسب و کارها و رکود بخش گردشگری باعث کاهش محسوس رشد اقتصادی چین و کشورهای جنوب شرق آسیا شود.
فانگ رو ئی، مدیر موسسه " شانگهای وو شنگ اینوسمنت منیجمنت پارتنرشیپ" گفت: برای خیلی از مردم تجربه این روز ها بی سابقه است. نمی توانید معامله گران را به خاطر تقاضایشان برای وجه نقد سرزنش کنید و از دست ما هم خیلی کاری بر نمی آید.
کد مطلب: 123167
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *