۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت آذین تنه؛

داخلی سازی سیستم ترمز عقب خودرو

مدیرعامل شرکت آذین‌تنه گفت: با داخلی‌سازی سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور شاهد کاهش ارزبری صنعت خودرو خواهیم بود.
داخلی سازی سیستم ترمز عقب خودرو
مدیرعامل شرکت آذین‌تنه گفت: با داخلی‌سازی سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور شاهد کاهش ارزبری صنعت خودرو خواهیم بود.

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی نکونظر در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید سیستم ترمز در این شرکت که با حضور مدیرعامل ایران‌خودرو انجام شد، اظهار داشت: این شرکت در تولید ترمز خودروهای سنگین و سبک فعال است و با شرکت ایران‌خودرو فعالیت گسترده‌ای داریم. 

وی ادامه داد: در اجرای پروژه 322 ایران‌خودرو شرکت آذین‌تنه به صورت انحصاری برای تأمین سیستم ترمز انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه مواد اولیه و قطعات نیمه‌ساخته را قبلاً تا حدود 45 درصد از واردات تأمین می‌کردیم،‌ گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد مواد اولیه مورد نیازمان را از کشورهای اروپایی و مقداری را نیز از چین تأمین می‌کنیم. 

نکونظر در مورد افتتاح خط تولید سیستم ترمز نیز گفت:‌ امروز برای اولین بار خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودروهای رانا، دنا و پژو ELX استفاده می‌شود.

به گفته وی واردات این محصول در کشور سالانه 30 میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با تولید داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود.

وی تیراژ تولید این قطعه را هزار قطعه در سال عنوان کرد و گفت: ظرفیت فعال کارخانه آذین‌تنه در حال حاضر 70 درصد است که دلیل غیر فعال بودن 30 درصد بقیه، تأمین مواد اولیه است. 

مدیرعامل شرکت آذین‌تنه توضیح داد: در این زمینه در تأمین قطعات نیمه‌ساخته مشکل داریم زیرا تولید این قطعات را برون‌سپاری کرده‌ایم و به تأمین‌کننده‌های مشهوری می‌توانیم اطمینان کنیم. 

وی همچنین از انجام مذاکره با شرکت بهمن و زامیاد برای تولید سیستم ترمز خبر داد و گفت: قابلیت تولید 3 میلیون دستگاه سیستم ترمز را در سال دارا هستیم.
منبع خبرگزاری فارس
کد مطلب: 123260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *