۰
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹

انگلیس به دنبال ارز دیجیتالی

بانک مرکزی انگلیس در حال ارزیابی معرفی یک ارز دیجیتالی به سبک بیت کوین است.
بانک مرکزی انگلیس در حال ارزیابی معرفی یک ارز دیجیتالی به سبک بیت کوین است.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، رویکرد انگلیس در خصوص ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر به طرز محسوسی تغییر کرده و اکنون بانک مرکزی این کشور به دنبال توسعه یک ارز دیجیتالی است. این بانک پیشتر در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد به همراه بانک های مرکزی اروپا، سوئد، سوئیس، کانادا و  ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال توسعه یک چارچوب مشترک جهانی در حوره رمزارزها است.
به دنبال افزایش اقبال جهانی به ارزهای دیجیتالی و پافشاری فیس‌بوک بر معرفی ارز دیجیتالی خود موسم به " لیبرا"، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که تا پیش از اطمینان از نظارت پذیر بودن لیبرا، نباید اجازه عرضه و فعالیت این ارز به فیس بوک داده شود.
طبق گفته منابع آگاه، کمیته ثبات مالی و کمیته پرداخت ها و زیرساخت های بانک مرکزی انگلیس از جمله اصلی‌ترین اجزایی هستند که ماموریت دارند ارز دیجیتالی رسمی بانک مرکزی انگلیس را توسعه دهند. بدین ترتیب انگلیس به همراه سوئد به دیگر کشور اروپایی تبدیل می‌شود که کار بر روی ارز دیجیتالی را به شکل جدی پیش می برند.
فرانس بوئه، مدیرعامل موسسه " پازتیو مانی" گفت: سیاست گذاران خیلی دیر فهمیدند که چه قدر اشتیاق در خصوص پول های دیجیتالی در بین مردم وجود دارد. آن ها تا مدت ها این ارزها را نادیده گرفتند اما کاهش سریع تمایل مردم به استفاده از ارزهای دیجیتالی و ورود شرکت های خصوصی نظیر فیس بوک به پروژه لیبرا باعث شده است تا آن ها به خود بیایند.
بوئه افزود: نیاز است تا بانک های مرکزی به برنامه های خود برای عرضه ارز دیجیتالی شدت ببخشند تا از وجود گزینه‌های مطمئن و در دسترس مردم در سیستم های پولی مطمئن شوند. غیبت بانک های مرکزی در عرصه ارزهای دیجیتالی تنها فضا را برای حضور پر رنگ شرکت های خصوصی باز می کند که تنها به فکر سود خود هستند و امنیت کاربران و جلوگیری از جرائم مالی برایشان اهمیتی ندارد.
کد مطلب: 123335
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *