۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹

کاروان نظامی جدید ترکیه وارد ادلب شد

در آخرین تحولات نظامی و درگیری‌ها در شمال سوریه، یک کاروان نظامی جدید ترکیه متشکل از تانک‌ها، خودروهای نظامی و مهمات امروز (یکشنبه) وارد ادلب سوریه شد.
در آخرین تحولات نظامی و درگیری‌ها در شمال سوریه، یک کاروان نظامی جدید ترکیه متشکل از تانک‌ها، خودروهای نظامی و مهمات امروز (یکشنبه) وارد ادلب سوریه شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، همزمان با مذاکرات مسؤولان ترکیه و روسیه درباره حمله ارتش سوریه در منطقه، ترکیه روز شنبه و امروز (یکشنبه) حضور نظامی خود در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه را تقویت کرد.
برخی منابع میدانی روز شنبه گزارش دادند، یک کاروان نظامی جدید ترکیه از گذرگاه باب الهوی وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه شد.
به گفته شاهدان عینی، ترکیه روز شنبه پس از کنترل ارتش سوریه بر یک شهر استراتژیک در نزدیکی مرکز استان ادلب، صدها خودروی نظامی را به این استان منتقل کرد.
با وجود افزایش استحکامات نظامی ترکیه، ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه داد و تعدادی از برج‌های دیده‌بانی و مراکز نظارتی را که آنکارا اطراف منطقه کاهش تنش ایجاد کرده بود، به محاصره درآورد.
وزارت دفاع ترکیه گزارش داد، ایست‌های نظارتی اختصاصی ما در ادلب به مسؤولیت‌های معمول خود ادامه خواهند داد و قادر به دفاع از خود هستند، آنها بر اساس حق قانونی خود برای دفاع، به هر حمله جدیدی به شدیدترین شکل ممکن پاسخ خواهند داد.
 دیده‌بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در انگلیس قرار دارد روز گذشته اعلام کرد: ۴۳۰ دستگاه خودروی نظامی ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته وارد ادلب شدند.
استحکامات ترکیه با وجود پیشروی چشمگیر ارتش سوریه به ادلب انتقال یافتند، از جمله این پیشروی‌ها این بود که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند کنترل شهرک استراتژیک العیس را به دست بگیرند، این شهرک مهم‌ترین نقطه‌ای است که به کنترل کامل نیروهای دولت سوریه بر آزادراه مواصلاتی دمشق-حلب (ام5) ختم می‌شود.
به این ترتیب نیروهای ارتش سوریه در یک پیشروی برق‌آسا چند روزه کنترل بیش از ۴۲ منطقه در حومه‌های جنوبی و غربی حلب را پس گرفتند. پیشروی که در مقایسه با جنگ‌ چند سال گذشته که این مناطق به کنترل شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه درآمدند، در نوع خود اول است.
این در حالیست که ترکیه با وجود ایست‌های نظارتی و حمایتی که از این شبه‌نظامیان به عمل می‌آورد، نتوانسته تغییری در نتایج معادله نظامی منطقه ایجاد کند.
کد مطلب: 123513
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *