۰
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸

کاهش ارزش دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با ابراز تاسف از اینکه دفترچه تامین اجتماعی از سوی برخی پزشکان و مراکز درمانی پذیرفته نمی‌شود، گفت: بی‌لیاقتی مدیران و دست‌اندازی دولت‌ها به اموال تامین اجتماعی باعث شده تا سازمان وضعیت خوبی نداشته باشد و کار به جایی برسد که شاهد کاهش ارزش دفترچه درمان تامین اجتماعی باشیم.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با ابراز تاسف از اینکه دفترچه تامین اجتماعی از سوی برخی پزشکان و مراکز درمانی پذیرفته نمی‌شود، گفت: بی‌لیاقتی مدیران و دست‌اندازی دولت‌ها به اموال تامین اجتماعی باعث شده تا سازمان وضعیت خوبی نداشته باشد و کار به جایی برسد که شاهد کاهش ارزش دفترچه درمان تامین اجتماعی باشیم.
برزو روحبخش با اشاره به اینکه دفترچه درمان تامین اجتماعی در بین تمامی دفترچه‌های درمانی بالاترین ارزش را در سالهای گذشته داشته، به خبرنگار ایلنا گفت: باور مردم بر این بود که هر کس تحت پوشش درمان تامین اجتماعی است، خیالش از نظر هزینه‌های درمانی آسوده است. اما امروز می‌بینیم که بی‌کفایتی مدیران گذشته و چشم طمع دولت‌ها به اموال تامین اجتماعی باعث تضعیف دفترچه درمان تامین اجتماعی شده است.
وی با ابراز تاسف از اینکه دفترچه‌های تامین اجتماعی را بسیاری از پزشکان قبول نمی‌کنند، گفت: در برخی از شهرها و استانها دفترچه تامین اجتماعی بی‌ارزش شده، زیرا سازمان تامین اجتماعی به پزشکان و مراکز درمانی بخش خصوصی بدهکار است و چون پرداخت هزینه‌های درمانی با تاخیر طولانی مدت صورت می‌گیرد، پزشکان دیگر رغبتی به ویزیت و ارایه خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی نداشته و ندارند.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با یادآوری جلسه‌ اخیر مدیرعامل تامین اجتماعی با بازنشستگان، گفت: محمد سالاری قول داد که بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را بپردازد تا چالش بی‌توجهی به دفترچه بیمه تامین اجتماعی در نزد پزشکان از بین برود.
وی از امضای پیمان‌نامه سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: بنابر اظهارات مسوولان، سازمان تامین اجتماعی حدود 10 هزار میلیارد تومان به مراکز پزشکی و حدود 4 هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار است که پس از امضای توافقنامه، اکنون 4 ماه است که ماهیانه هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده و قرار است بخش دیگری نیز پرداخت شود تا دفترچه تامین اجتماعی دوباره اعتبار و ارزش خود را به دست بیاورد.
روحبخش با ابراز تاسف از نگاه مالی و مادی جامعه پزشکی به بخش درمان گفت: در کشوری که کارگران و بازنشستگان از محروم‌ترین و کم‌درآمدترین بخش‌های جامعه هستند، جای تعجب و البته تاسف دارد که پزشکان ما پول را به سلامت کارگران و بازنشستگان ترجیح می‌دهند.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با انتقاد شدید از وضعیت درمان کشور گفت: در شرایطی که ارایه خدمات درمانی حتی یک ثانیه زودتر می‌تواند جان بیماری را نجات دهد و تاخیر باعث مرگ او می‌شود، چگونه کادر درمانی کشور از پذیرفتن بیمار تامین اجتماعی به دلیل سهل‌انگاری دولت خودداری می‌کند؟
وی خطاب به جامعه پزشکی به ویژه مسوولان وزارت بهداشت گفت: چرا وزارت بهداشت و درمان که متولی و مسئول سلامت و بهداشت آن جامعه است، باید آنقدر به پول بها بدهد که سلامت مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، در رتبه چندم قرار بگیرد.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران با تاکید بر اینکه باید شرم کنیم که دفترچه تامین اجتماعی برای جامعه ارزش و اعتبار نداشته باشد، گفت: این شرم در وهله اول برای مدیران عامل تامین اجتماعی در دوره‌های گذشته است که نتوانسته‌اند درآمد و هزینه‌های سازمان را به درستی مدیریت کنند و در وهله دوم برای دولت‌هایی است که چشم طمع به اموال تامین اجتماعی داشته و دارند.
وی خطاب به روسای جمهور از گذشته تا امروز گفت: امروز دولت بیش از 250 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و با گردن کلفتی از پرداخت آن خودداری می‌کند. سوال ما این است که دولت چگونه به خود اجازه می‌دهد ارزش دفترچه‌های بیمه را به خاطر تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی کاهش بدهد، در حالی که در کمال بی‌تفاوتی از کنار بدهی خودش به تامین اجتماعی می‌گذرد؟
کد مطلب: 123548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *