۰
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
معاون اقتصادی وزیر کشور:

بانک‌ها مجاز به تملک واحدهای صنعتی نیستند

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه شبکه بانکی مجاز به تملک واحدهای صنعتی نیستند و اگر این کار را انجام می‌دهند حق تعطیلی واحد صنعتی را ندارند، گفت: ۸۷ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که ۸۱ هزار مورد آن استانی است.
 معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه شبکه بانکی مجاز به تملک واحدهای صنعتی نیستند و اگر این کار را انجام می‌دهند حق تعطیلی واحد صنعتی را ندارند، گفت: ۸۷ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که ۸۱ هزار مورد آن استانی است.
به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که روز دوشنبه ۲۱ بهمن  به ریاست وزیر کشور در استانداری البرز برگزار شد، در مورد مشکلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: مشکلات فعالان این‌عرصه که شامل صدور پروانه و اخذ عوارض است که در تلاش برای رفع آنها هستیم.
به گزارش ایسنا، وی در خصوص مشکلات مصوبه لغو معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت برای صنایع استان‌های البرز، قزوین و مرکزی گفت: بدون شک این محدودیت بر حضور سرمایه گذران در شهرک‌های صنعتی این استان‌ها تاثیرگذار است.
دین پرست تاکید کرد: علیرغم مقاومت‌های سازمان امور مالیاتی در خصوص این مصوبه و اعمال آن، دفتر دولت و معاون رئیس جمهور پیگیری‌های لازم را داشته اند، طبق صدور آخرین دستور رئیس جمهور در ۱۲ دیماه سال جاری مقرر گردید موضوع  لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری در جلسه و شورای هماهنگی اقتصادی بررسی شود.
وی با اشاره به چهار محور مشخص و مهم طبق منویات رهبری برای رئیس جمهوری و سپس ابلاغ آن از سوی رئیس جمهوری به وزیر کشور و در ادامه اعلام آن به استانداران گفت: این موارد شامل اولویت‌بندی مسائل مهم کشور و پیگیری آن، به کارگیری توان حداکثری برای رفع مسائل حل نشده در دو سال عمر باقیمانده دولت، حل مشکلات تولیدکنندگان، رفع مشکلات دست و پاگیر آنها، انجام عدالت اجتماعی و تولید ثروت در کنار رشد اقتصادی از جمله این موارد است که در این راستا تا دو سال آینده باقی مانده به پایان عمر دولت کنونی، استانداران باید طرح‌های معرفی شده و قابل انجام این منویات رهبری اجرا کنند.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای البرز در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: سه پروژه مهم البرز در این راستا، تعیین آب بخش کشاورزی و صنعتی، ساماندهی لکه‌های صنعتی در کرج، ساوجبلاغ و فردیس، و همچنین احیای واحدهای صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در البرز است.
وی در بخش دیگری با اشاره به برنامه ابلاغی از سوی وزارت کشور برای فرمانداران در راستای تحقق شعار سال گفت: در این خصوص به عنوان نمونه باید آمار واحدهای صنعتی فعال در استان‌ها ارائه شود، در البرز مجموع بنگاه‌های اقتصادی بالغ بر ۴۱۳۶ مورد است که از این تعداد ۳۵۲۳ مورد معادل ۸۵ درصد فعال است.
دین پرست در ادامه با اشاره به وجود ۶۰۴ واحد صنعتی تعطیل در استان البرز افزود: از فرمانداران خواستار ارائه برنامه‌ای جهت احیای این واحدها و بازگشت آن به چرخه تولید هستیم.
معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه گفت: از ۱۶۳ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها در البرز بالغ بر ۸۴ واحد احیا شده است و اکنون از ۷۹ مورد واحد صنعتی باقی مانده در تملک بانک‌ها ۶۶ مورد در اشتهارد و ۱۱ مورد در نظرآباد است.
وی با بیان اینکه شبکه بانکی مجاز به تملک واحدهای صنعتی نیستند و اگر این کار را انجام می‌دهند حق تعطیلی واحد صنعتی را ندارند، گفت: ۸۷ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که ۸۱ هزار مورد آن استانی است.
معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبق آمار ارزیابی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان سال ۹۶ اعتبار منظور شده برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که اکنون به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: از ۸۱ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کل کشور حدود ۴۳ هزار پروژه دارای اولویت هستند که در این رابطه ۲ هزار و ۲۹۱ پروژه برای سرمایه گذاری یا مشارکت در سال جاری تعیین شده که از این تعداد ۱۰ پروژه آن مربوط به استان البرز است و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این تعداد پروژه‌ها تخصیص داده شده است.
وی در بخش دیگر با اشاره به شرایط خاص البرز و مهاجرپذیری این استان، گفت: علی رغم مهاجرپذیری بالای این استان نرخ بیکاری البرز از ۱۶.۱ در پاییز سال گذشته به ۱۳ درصد در پاییز امسال رسیده که با کاهش ۳.۱ درصدی در این خصوص همراه بوده است.
به گفته دین پرست، نرخ مشارکت در استان البرز از ۳۵.۴ در سال ۹۲ به ۳۸.۸ در سال جاری رسیده است که نشان از مشارکت خوب البرزی‌ها در تولید و تلاش برای اشتغالزایی دارد.
کد مطلب: 123584
برچسب ها: بانک‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *