۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۸

حذف چندین بخش از جشنواره فیلم فجر

حذف چندین بخش از جشنواره فیلم فجر

دبیر جشنواره سی و یکم فیلم فجر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور تلاش شده این جشنواره را با کیفیت بالا ولی با کمترین هزینه‌ها برگزار کنیم.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، درنشست مطبوعاتی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که صبح امروز با حضور عباسیان دبیر جشنواره، یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی، جمعی از مدیران اجرایی و اهالی رسانه در تالار ایوان شمس برگزار شد، محمدرضا عباسیان از کم شدن و حذف چند بخش از جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: براساس آیین نامه منتشر شده امسال دو سیمرغ در بخش ملی حذف شد و سیمرغ بخش فیلمنامه اقتباسی و جایزه ویژه دبیر حذف شده است‌.‌ همچنین بخش خارج از مسابقه و نوع نگاه نیز از جشنواره حذف شده است. همچنین امسال فیلم‌هایی داریم که در بخش سودای سیمرغ به نمایش در می‌آید اما داوری نمی شود‌.  وی افزود: در بخش فیلم‌های اول نیز علی‌رغم روال هر ساله، یک هیات انتخاب کلیه‌ فیلم‌های رسیده به این بخش را ارزیابی کرده و حداکثر یازده اثر به بخش نگاه نو راه پیدا می‌کند. همچنین از جوایز این بخش چهار دیپلم افتخار حذف و تنها سیمرغ‌های بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین دستاورد فنی و هنری اهدا خواهد شد، همچنین یک سیمرغ بلورین در این بخش در اختیار هیات داوران خواهد بود. عباسیان با اشاره به بخش مستند جشنواره فجر عنوان کرد: امسال نیز بخش سینما حقیقت (آثار مستند) در یکی از بخش‌های جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود، اما زمان آثار مستند باید ۶۰ دقیقه باشد این درخواستی بود که دوستان مستندساز در گذشته داشته اند. در این بخش نیز سه دیپلم افتخار حذف شده است و جوایز این بخش عبارتند از: سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیئت داوران.  وی با اشاره به بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: این بخش نیز تغییراتی جدی داشته است. آدرس سایت جشنواره تغییر پیدا کرده است. برای بازار فیلم سایت مجزایی طراحی کرده‌ایم که ثبت‌نام به صورت آنلاین انجام شود و سابقه حضورها محفوظ بماند. دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به فیلمهای رسیده به جشنواره گفت‌: تاکنون در بخش بین الملل ۱۰۰ فیلم از ۵۰ کشور جهان رسیده است و تا دوم آذرماه فیلمسازان فرصت دارند تا فرم ها را تکمیل کنند. تا دوم دی ماه زمان تحویل فرم هاست‌.‌۲۰ دی ماه نیز باید نسخه نهایی فیلم ارایه شود‌.‌ امسال تمامی فیلم ها به صورت دیجیتال برگزار می‌شود و هیچ نسخه‌ای ۳۵ میلیمتری نمایش داده نمی شود‌. وی در ادامه‌ی سخنانش به بخش ویژه نمایش فیلم‌های سه بعدی هم اشاره کرد و گفت: سال قبل تنها پنج فیلم در سالن ایوان شمس در حاشیه جشنواره فجر نمایش داده شد اما امسال در تلاشیم که حداقل ۱۰ فیلم سه بعدی را در سه سالن مجهز تهران در قالب بخش بین‌الملل جشنواره به نمایش بگذاریم. عباسیان با بیان این که این جشنواره با حمایت سازمان سینمایی و صنوف قانونی برگزار می شود تاکید کرد: ما مصمم هستیم آثاری در این دوره از جشنواره حضور داشته باشند ضوابط قانونی را رعایت کرده و از مرزبندی های تعریف شده رد نشود.
درادامه این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره نیز در خصوص همکاری بهتر رسانه‌ها در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: امسال از رسانه‌های برتر در حوزه سینمایی در افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر رسما تقدیر شده و از زحمات یک ساله آنان برا ی ارتقا سینمای کشور رسما تقدیر به عمل می آید . 
لیلا نوروزی

کد مطلب: 12361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *