۰
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹

تأیید صلاحیت ۴۵ هزار متقاضی مسکن ملی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۴۵ هزار متقاضی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید کشور تایید صلاحیت شدند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۴۵ هزار متقاضی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید کشور تایید صلاحیت شدند.
به گزارش روز شنبه ایرنا از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «حبیب‌اله طاهرخانی» افزود: تایید صلاحیت شده ها در حال تکمیل پرونده خود هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید، در دو بخش مشارکتی و ثبت‌نامی با هم پیش برده شده است.
وی درباره ساز و کار قیمت‌گذاری واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید، گفت: هر قیمت‌گذاری باید در شورای مسکن استان مصوب شود. بنابراین،  ارقامی که اکنون گفته می‌شود، ارقام اولیه است و با توجه به شرایط ساخت، موقعیت شهرها و هزینه‌های آماده‌سازی زیرساخت، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود؛ یعنی قیمت‌ها مانند مسکن مهر یک عدد مشخص و از پیش تعیین‌شده نخواهد بود و در نهایت این قیمت را شورای مسکن هر استان مصوب خواهد کرد.
طاهرخانی افزود: مبلغی که توانسته‌ایم در سال جاری از فروش عرصه در شهرهای جدید کسب و در آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی مسکن مهر هزینه کنیم، بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.
پیشتر وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود که ۴۲ درصد از متقاضیان مسکن ملی فاقد شرایط نیستند و بر اساس پالایش انجام شده اکنون تنها ۱۲۳ هزار نفر واجد شرایط هستند و کار تشکیل پرونده آنها شروع شده است.
با این حال معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه هفته گذشته خبر داد که یکی از بندهای مهم بررسی یعنی «سابقه سکونت پنج ساله» متقاضیان غیرقطعی مرحله اول ثبت نام مسکن ملی بر اساس حروف الفبا بررسی خواهد شد.
احتمال می‌رود با بررسی این شرط که در همین هفته نتایج آن مشخصص خواهد شد جمعیت بیشتری از طرح مسکن ملی حذف شوند که از روز اول اسفند ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه/tem.mrud.ir از چگونگی درج اعتراض خود با خبر شوند.
همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان پذیرفته شده که پیامک دریافت کرده اند باید در هنگام مراجعه به محل‌های اعلام شده مدارک لازم را به همراه داشته باشند.
مدارک مورد نیاز شامل اصل و فایل اسکن از اصل تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت(سرپرستی) درصورت ضرورت، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر(گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیل فرزندان و سابقه بیمه است.
کد مطلب: 123817
برچسب ها: طرح مسکن ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *