۰
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳

پرتاب فضاپیمای سیگنوس به فضا

فضاپیمای باری «سیگنوس» با ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار از محل تاسیسات پرواز «والوپس» واقع در ساحل شرقی ویرجینیا به ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب شد.
 فضاپیمای باری «سیگنوس» با  ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار از محل تاسیسات پرواز «والوپس» واقع در ساحل شرقی ویرجینیا به ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب شد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، فضاپیمای سیگنوس سوار بر راکت «آنتارس» که توسط شرکت «نورتروپ گرومان» ساخته شده است، ساعت ۳:۲۱ دقیقه بعدازظهر شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب شد. فضاپیمای سیگنوس حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب با موفقیت از راکت آنتارس جدا شد و به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرواز کرد. 
سیگنوس حامل ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم محموله از جمله تجهیزاتی برای آزمایش کشت بافت و فاژ درمانی (درمان عفونت ها) است. از جمله تجهیزات دیگری که این فضاپیما حامل آن است، می‌توان به یک دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی جدید اشاره کرد که می‌تواند در لحظه تصویربرداری در محل و انجام اندازه گیری‌ها در مقیاس میکرو و نانو را در ایستگاه بین‌المللی فضایی فعال کند.
محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می‌گویند از آنجایی که نمونه‌های ذرات کوچک را نمی‌توان به زمین منتقل کرد، توانایی شناسایی ذرات کوچک برای خدمه پرواز و اکتشافات در اعماق فضا در ورای مدار پایین زمین (LEO) ضروری است. 
فضاپیمای باری سیگنوس علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی، همچنین حامل میوه و سبزیجات تازه برای خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی است. سیگنوس روز سه شنبه در ایستگاه بین‌المللی فضایی پهلو می‌گیرد و تا سه ماه در این ایستگاه باقی می‌ماند و بعد با حدود ۳ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم زباله به زمین باز می‌گردد.
کد مطلب: 123873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *