۰
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵

آموزش و پرورش در راس امور نیست

عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه اول قوای کشور باید اصلاح آموزش و پرورش باشد گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در راس امور نیست.
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه اول قوای کشور باید اصلاح آموزش و پرورش باشد گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در راس امور نیست. 
به گزارش ایسنا، عبدالحسین نفیسی در نشست آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌های اصلاح‌گرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته که با موضوع " تبیین تلاش‌های اصلاح‌گرانه پس از انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش ایران: نقد گذشته، چشم انداز آینده" در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، درپاسخ به پرسشی درباره شرایط مدیریت آموزش و پرورش گفت: بنده قطعا هیچ گاه توفیق نمی‌یابم وزیر آموزش و پرورش بشوم زیرا وجهه کارشناسی دارم، ولی اگر امکانش وجود داشت، در موقعیتی وزیر می‌شدم که کشور بپذیرد از طریق آموزش می توان به توسعه رسید.
وی افزود: این پذیرفتن باید نمود عملی پیدا کند. مگر شعاری بزرگتر از اینکه "معلمی شغل انبیاست" داریم؟ اما کدام معلم است که شغل خودش را شغل انبیا بداند؟ کسی که اینقدر درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد.
عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه اول قوای کشور باید اصلاح آموزش و پرورش باشد گفت: آنوقت خواهید دید که آموزش و پرورش از همه جنبه‌ها می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: از صداوسیما و تبلیغ موسسات کنکور بگیرید تا برخی دستگاه‌های دیگر، همه علیه آموزش و پرورش حرکت می‌کنند. آموزش و پرورش چه طور می تواند در این موقعیت کار خوب انجام دهد؟.
نفیسی با اشاره به اینکه سال ۷۱ نظام آموزش جدید متوسطه اجرا شد همان سال ۱۱ درصد کسر بودجه مصوب اتفاق افتاد حالا وزیر که می‌خواهد کار تحولی جدید انجام دهد چه طور می‌تواند امور را پیش ببرد؟ گفت: در یک زمانی هم آموزش و پرورش ۴۵ درصد کسر بودجه پیدا کرد. خب با این شرایط که آموزش و پرورش راس امور نیست، کف امور است.
کد مطلب: 123880
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *