کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر نام چند معبر پایتخت در شورای شهر

27 بهمن 1398 ساعت 15:41

بررسی نام ۱۰ معبر پایتخت امروز (یکشنبه) در دستور کار اعضای شورا قرار گفت که اعضا با برخی تغییر نام ها موافقت کردند.


بررسی نام ۱۰ معبر پایتخت امروز (یکشنبه) در دستور کار اعضای شورا قرار گفت که اعضا با برخی تغییر نام ها موافقت کردند.

به گزارش ایرنا بر این اساس کوچه بینام حد فاصل خیابان شهید پورابتهاج (روبه‌روی خیابان شهید افتخاری) در محدوده دارآباد واقع در منطقه ۱ تهران به خیابان "ورزشگاه" نامگذاری شد.
خیابان نوزدهم حد فاصل خیابان جلال آل احمد تا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری در محدوده کوی نصر واقع در منطقه ۲ تهران به خیابان "شهید سعید پورباقرانی" تغییر نام داد.
کوچه درایت حد فاصل کوچه بوستان دهم تا کوچه شهید تهرانی در محدوده خیابان استخر واقع در منطقه ۴ تهران به نام "شهید نوید سفری" تغییر نام داد.
خیابان چوبینه حد فاصل خیابان شهید حسن‌پور تا خیابان شهید حسنی‌کیا در محدوده جماران واقع در منطقه ۱ تهران به خیابان "آیت‌الله محمدرضا توسلی" تغییر نام پیدا کرد.
همچنین ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نام گذاری معابر گفت: رویه این است که باید هر مورد از معابر را به صورت تک تک بررسی کرده و رأی گیری کنیم.
بهاره آروین دیگر عضو هیات رئیسه شورا نیز بر صحبت های امینی صحه گذاشت و  گفت: چه طرح ها و چه لوایح باید به صورت تک تک به رأی گذاشته شود و هر کدام رای مجزایی بگیرد.
اما حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در واکنش به آنها گفت: جنس هر طرح و لایحه با جداول نامگذاری معابر شهری متفاوت است و اینجا تصریحی برای نحوه نامگذاری نداریم و باید خودمان به یک وحدت رویه برسیم.
وی افزود: امروز هم به نظرم بهترین روش این است که ردیف های دارای مخالف کنار گذاشته شود و سایر ردیف ها به صورت یکجا به رأی گذاشته شود.
میرلوحی و مسجدجامعی ۲ تن دیگر از اعضای شورا نیز خواستار دخالت دادن شورایاری ها در نام گذاری معابر شدند.
در نهایت اعضا با برخی تغییر نام ها موافقت کردند و برخی دیگر نیز به کمیسیون نامگذاری بازگشت.


کد مطلب: 123909

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/123909/تغییر-نام-چند-معبر-پایتخت-شورای-شهر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir