۰
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹

لزوم تملک گرمابه‌های منطقه ۱۷

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم تملک گرمابه‌های منطقه ۱۷ توسط شهرداری این منطقه و ظرفیت‌سازی آنها به عنوان جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد.
یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم تملک گرمابه‌های منطقه ۱۷ توسط شهرداری این منطقه و ظرفیت‌سازی آنها به عنوان جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در یکصدونود و دومین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاران منطقه ۱۷ گفت: ۱۰ سال پیش نیز شورایاری منطقه گزارشی ارائه داد که مقایسه‌ گزارش امروز با آن نشان می‌دهد برخی مسائل که در آن زمان دغدغه منطقه بوده دیگر وجود ندارد.
وی ادامه داد: از جمله مشکلات موجود می‌توان به مساله‌ی فاضلاب شهری در آن زمان اشاره کرد که حل شده و سیاست‌گذاری شهرداری و آبفا در این زمینه موثر واقع شده است. همچنین مساله روشنایی نیز از دیگر مواردی بوده که در منطقه ۱۷ حل شده است.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به حمام‌های متروکه‌ای که در این شهر وجود دارد، اضافه کرد: حمام‌های متروکه از جمله مباحث مطرح شده در این منطقه بود که کاربری‌هایی جدیدی برای آن تعریف شده است.
وی با بیان این‌که منطقه ۱۷ به لحاظ سکونتگاهی فقط امامزاده حسن را در خود جای داده است، گفت: باقی زمین‌های منطقه شامل فضاهای کشاورزی و آبرفتی بوده است و در نتیجه ساخت‌وسازهای انجام شده نیز به صورت قارچ‌گونه و غیرهندسی انجام شده است. گسل ری و محاصره شدن در بین خط راه‌آهن نیز وضعیت خاصی را دراین منطقه ایجاد کرده است.
مسجدجامعی تاکید کرد: گرمابه‌های منطقه می‌توانند به کمک شهردار منطقه تملک و با ظرفیت‌سازی از آنها به عنوان جاذبه‌ گردشگری استفاده کرد.
وی در خصوص فضاهای بی‌دفاع شهری و گاراژهای متروکه در منطقه ۱۷، گفت: اگر به این فضاهای بی‌برنامه توجه شود تبدیل به کارگاه‌ها و پاساژهای جدید می‌شوند و کمکی به فضای سبز و افزایش سرانه‌های خدماتی منطقه نخواهند کرد. تبدیل شدن فضاهای بی‌دفاع شهری به فضای سبز برای تعیین مسیر آینده بسیار مهم است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد منطقه ۱۷ که امروز جزو مناطق آسیب‌پذیر هستند متعلق به اوایل دهه ۸۰ است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر طول و عرض اطراف محور نیلوفری در خدمت فضای سبز قرار گیرد بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.
مسجدجامعی  خطاب به شورایاران منطقه ۱۷ درخواست کرد: گزارش مقایسه‌ای نسبت به ۱۰ سال گذشته و نکات مثبت و منفی موجود در منطقه به شورا ارائه شود.
کد مطلب: 124034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *