۰
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۸

هشدار به کوهنوردان

فدراسیون کوهنوردی ایران با توجه به گزارش کارشناسان هواشناسی به کوهنوردان هشدار داد که مراقب بهمن باشند.
فدراسیون کوهنوردی ایران با توجه به گزارش کارشناسان هواشناسی به کوهنوردان هشدار داد که مراقب بهمن باشند.
به گزارش ایسنا، فدراسیون کوهنوردی ایران به کوهنوردان درباره وقوع بهمن هشدار داد. این فدراسیون اعلام کرد که  سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می کنند.
همچنین طی روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و برای ارتفاعات و قله ها و خط الرأس‌های غرب و شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج طی پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای البرز غربی و مرکزی، استانهای زنجان، قزوین ، مرکزی بارش برف و وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود.
طی روز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور تقویت و بارش برف تشدید خواهد شد، و بارش شدید برف و وزش باد شدید و کولاک برای ارتفاعات زاگرس به همراه دارد. شدت بارش متعلق به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد است که با جاری شدن سیلاب در دامنه های کوهستانی، طغیان رودخانه های پایین دست و احتمال بهمن در دامنه ها و دالان های پرشیب همراه است.
به تدریج از عصر پنجشنبه بارش ها برای نواحی غربی کشور تضعیف و به البرز مرکزی و شرقی گسترش می یابد و برای این مناطق ابرناکی و بارش برف و وزش باد شدید، کولاک  و احتمال وقوع بهمن به همراه دارد.
برای روز جمعه منطقه فعالیت این سامانه با شدت کمتر به صورت بارش برف و وزش باد شدید به ارتفاعات و قله های خراسان شمالی و البرز شرقی محدود می شود.
بنابراین طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه، بخش های غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس برای فعالیت های مرتبط با کوهستان نامناسب است.
همچنین طی روز جمعه برای بخش های شمال شرقی و البرز شرقی شرایط جوی برای کوهنوردی نامناسب است.
کد مطلب: 124066
برچسب ها: کوهنوردی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *