کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت کرونا در سیستان‌وبلوچستان

7 اسفند 1398 ساعت 20:13

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی اطلاعیه شماره 1 ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آخرین وضعیت بیماری کرونای جدید در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد


 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی اطلاعیه شماره 1 ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آخرین وضعیت بیماری کرونای جدید در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد

در این اطلاعیه آمده است: تا کنون مورد مثبتی از آلودگی به ویروس کرونا در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دانشگاه علوم پزشکی زابل گزارش نشده و موارد تائید شده در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر می باشد. بدیهی است با توجه به گردش ویروس در کلّ دنیا و منطقه خاورمیانه، به محض شناسائی مورد یا موارد مثبت دیگر، مراتب از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی اعلام خواهد شد. 
در ادامه اطلاعیه آمده است: ارائه خدمات ویزیت سرپائی به تمامی بیماران تنفسی در کلینیک های بیمارستانی  و همچنین مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستائی که پزشک عمومی در آنجا حضور دارد طبق روال قبل انجام می شود. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام پزشکی زاهدان، مطب های خصوصی نیز همانند قبل به ارائه خدمات ویزیت سرپائی به بیماران تنفسی اقدام می نمایند. در مرحله نخست 10 درصد از ظرفیت همه بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان به پذیرش بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی اختصاص یافته است و ضمن تدارک اقلام داروئی و ابزارآلات حفاظت فردی، پذیرش بیماران تنفسی نیازمند به بستری و دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بدون محدودیت انجام خواهد شد.
 در این اطلاعیه امده است: در صورت شناسائی موارد مثبت از بیماری کرونا اقدامات لازم بر اساس دستورالعمل های ابلاغی انجام می شود. شایان ذکر است تنها بخشی از بیماران با تشخیص کرونای مثبت نیاز به بستری در بیمارستان را دارند و بخشی قابل توجهی از مبتلایان نیز می توانند با رعایت شرایط لازم دوران درمان و نقاهت را د رمنزل طی کنند.  برای بستری بیماران بدحال و نیازمند دریافت خدمات تخصصی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و بیمارستان تخصصی بوعلی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان مرکز ارجاعی بیماران با کرونای قطعی که نیازمند دریافت خدمات بستری تخصصی هستند در نظر گرفته شده است. همچنین در هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر نیز یک بیمارستان به عنوان مرکز ارجاعی بیماران احتمالی با کرونای مثبت پیش بینی شده است.
در ادامه اطلاعیه آمده در چند روز اخیر مراجعه مکرر هموطنان به داروخانه ها، سوپرمارکت ها  و فروشگاه های تجهیزات پزشکی برای تامین اقلامی مانند ماسک و ژل ضد عفونی منجر به کاهش این اقلام در بازار و بعضا سوء استفاده برخی از افراد برای ارائه قیمت های نجومی شده است. همچنین برخی اقلام غذائی و میوه جات و ادویه جات نیز وضعیت مشابهی پیدا کرده اند. 
در این خصوص ضمن دعوت هم استانی های عزیز به خویشتن داری به استحضار می رساند، استفاده از ماسک صرفا برای بیماران دارای علائم و مراقبان نزدیک آنان از قبیل پزشک و پرستار و همچنین عزیزانی که در منزل وظیفه مراقبت از بیماران را بر عهده دارند توصیه می شود.
مهمترین دستورالعمل برای قطع چرخه انتقال ویروس نیز شسشتشوی مرتب و صحیح دست با آب و صابون می باشد و استفاده از مواد ضد عفونی کننده ای مثل مایع و ژل و همچنین استفاده از دستکش، مکمل و جایگزین شستشوی دست می باشند.
شایان ذکر است اقدامات لازم برای تامین و تدارک اقلام مورد درخواست هموطنان عزیز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است و برخورد با کسانی که در پاسخ به مراجعه مردم، اقدام به عدم عرضه و یا فروش با قیمت های نجومی بنمایند از طریق مراجع ذیربط انجام خواهد شد.  
در پایان ضمن دعوت از هم استانی ها برای حفظ آرامش و عدم توجه به شایعاتی که به کراّت در فضای مجازی مطرح و بازنشر می شود به استحضار می رساند، منبع اصلی، معتبر، علمی و قانونی برای اظهار نظر در مورد ویروس کرونا صرفا وزارت بهداشت بوده و فرزندان شما در دانشگاه های علوم پزشکی این طلاعات از طریق پایگاه های اطلاع رسانی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین صدا و سیما به استحضار هموطنان و هم استانی هاخواهد رساند.


کد مطلب: 124577

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/124577/آخرین-وضعیت-کرونا-سیستان-وبلوچستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir